דני דיין: "מי שמבסס את ההתיישבות על אלימות הוא חסר אמונה ותבוסתן"

יו"ר מועצת יש"ע בהתקפה חריפה על גורמי ימין המתבדלים מהתנהלות המועצה: "מי שאומר שפינוי האולפנה הוא כדור שלג שיהרוס את ההתיישבות הוא תבוסתן, חסר בטחון עצמי וחוטא לחלוטין לאמת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 15:36 כד בסיון התשעב

דני דיין: "מי שמבסס את ההתיישבות על אלימות הוא חסר אמונה ותבוסתן"
ארי בריגס, צילום: ארי בריגס

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, שובר שתיקה ותוקף את המתנגדים למדיניותו כיו"ר המועצה: בראיון למוסף השבת של "ידיעות אחרונות" שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, חושף דיין כי "עם תום המערכה הנוכחית - אבקש הצבעת אמון בי ובדרך שאני מייצג. נדרשת הכרעה ברורה".

"הריסת חמשת בתי האולפנה היא עוול וחוסר צדק משווע. אבל מי שאומר שזה כדור שלג שיהרוס את ההתיישבות הוא תבוסתן, חסר בטחון עצמי וחוטא לחלוטין לאמת. אני אומר למתיישבים - הרימו את ראשכם והסתכלו סביב. אנחנו עומדים על סף ניצחון היסטורי מול השמאל", אומר דיין בראיון. לדבריו, ביסוס השמירה על יהודה ושומרון על עימות פיזי או על כוחנות פוליטית- אינו משרת את ההתיישבות ונובע מחוסר אמונה ותבוסתנות.

נוכח הביקורת החריפה מכיוון קיצוני ההתיישבות בסוגיית מגרון ו"חוק ההסדרה", טוען דיין כי "דרשו מאתנו לשרוף את כל הגשרים כדי שלנתניהו תישאר רק האופציה להעביר את חוק ההסדרה. סירבנו, כי הערכנו שאין לו סיכוי, ובדיעבד כולם רואים כמה צדקנו. רק בזכות העובדה שזמביש ואני השארנו את פתרון היקב על אש קטנה, ניתן היה להשיג את הפתרון הנוכחי. אחרת מגרון הייתה נהרסת ולא היה קם יישוב חדש".

"כולם רוכבים על הגב של מועצת יש"ע מכל הכיוונים- הקיצוניים מבחוץ, וגם גורמים מבפנים. עם תום המערכה הנוכחית, אבקש הכרעה ברורה - הצבעת אמון בי ובגישה שאני מייצג. אני משוכנע שדעותיי מייצגות את הרוב העצום של תושבי יו"ש - באריאל, בעפרה, בשבי שומרון ובאלון מורה", אומר דיין.

"לי יש הרבה תחליפים, אבל לדרך הזו אין תחליף. הדרך של להתבדל מהחברה הישראלית וליצור קו ירוק תודעתי בינינו לבינם היא דרך פשוט בלתי אפשרית", הוא מסכם.