דני דיין: לא יתכן שתושבי יו"ש יהיו פסולים לתפקידי שגרירות

ראש הממשלה ייכנס היום דיון מיוחד בעניין סירובה של ברזיל לקבל את דני דיין כשגריר ישראל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/12/15 10:40 טו בטבת התשעו

דני דיין: לא יתכן שתושבי יו"ש יהיו פסולים לתפקידי שגרירות
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

ראש הממשלה ייכנס היום (א') דיון מיוחד בעניין סירובה של ברזיל, לקבל את דני דיין כשגריר ישראל, זאת בשל העובדה כי ברזיל תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ודיין עצמו שימש בעבר כיו"ר מועצת יש"ע.

בנוגע לשמועות על פרישתו מהתפקיד, בשל הבעייתות לכאורה של ברזיל עם מינויו, אמר דיין "אני לא חושב שראש הממשלה היה שמח אם הייתי יוזם פרישה. אני בטוח שיש אנשים שחושבים שיותר נוח אם הנושא הזה לא היה מתפתח ככה, וזאת אחת הדרכים לפתור אותו. גם בצד הברזילאי. אולי גם יש אנשים אצלנו, אני לא מכיר אותם, אבל יכול להיות שיש כאלה. זה בוודאי לא ראש הממשלה או סגנית שר החוץ".

דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, אמר את הדברים בראיון לאתר וואלה על רקע הדיון בעניינו, שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר ונדחה. "הנושא הוא לא המינוי שלי לשגרירות ברזיל, אלא שתושב יהודה ושומרון הבא שימצא מתאים להיות שגריר יוכל לבצע את תפקידו" טען דיין. לדבריו, כל תושבי יהודה ושומרון שהם מעל חצי מיליון ישראלים, יהיו פסולים במצב זה לכהן בתפקידין דיפלומטים: "מהיום ואילך, 700 אלף ישראלים ביהודה ושומרון פסולים לשגרירות, ואני מתנגד לרעיון הזה בכל תוקף. גם ממשלת ישראל וגם האופוזיציה מתנגדות לו בכל תוקף, ולכן לדעתי זה ראוי לדיון ציבורי בלי קשר למקרה הספציפי שלי".

דיין הוסיף כי הפרשה היא מבחן למאבק נגד תנועת החרם. "מאיימים על השגריר הברזילאי שהם לא יאשרו את מועמדותי. אילו זה היה נושא בילטרלי בין ישראל לברזיל, אז ההתערבות שלהם היא חצופה, אבל העניין הוא בינינו לבין תנועות ה-BDS. השאלה היא אם ישראל תשלים עם פעילות ה-BDS נגדנו או שהיא תילחם".

בנוגע לפרשת העצורים בהצתה בכפר דומא, דיין הטיל ספק בגינויים שהשמיעו גורמים בימין ואת העובדה שתקפו את השב"כ. "צריך לגבות בצורה חד משמעית ובלתי מתפשרת את השב"כ. אני לא מאמין בכנות של אותם אנשים שפוסחים על שני הסעיפים, שאומרים שאנחנו גם נגד מה שהשב"כ עושה וגם שהאשמים יעמדו לדין. הם לא יהיו אבירי זכויות אדם האנשים האלה - סמוטריץ', דב ליאור. מי שלא נותן גיבוי מלא לשב"כ כדי לתפוס את הרוצחים, כנראה פחות מעניין אותו שהרוצחים יעמדו לדין", אמר.