דני דיין ישתתף בכנס הקרן החדשה: החרמה היא לא הפתרון

בראיון לכיפה מתייחס דיין להחרמת דיונים שהקרן החדשה מעניקה להם חסות על ידי פוליטיקאים מהימין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/15 10:55 טו בשבט התשעה

דני דיין ישתתף בכנס הקרן החדשה: החרמה היא לא הפתרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין ישתתף בכנסת הארץ הממומן בין היתר על ידי הקרן החדשה לישראל, כך הוא מודיע היום בראיון ל'כיפה'. מדובר בכנס בו אמורים היו להשתתף ציפי חוטובלי, זאב אלקין, איילת שקד, נפתלי בנט ואחרים, אך לאחר שהתגלה שמדובר בכנס שאחד מנותני החסות שלו הם אנשי הקרן החדשה, הודיעו הפוליטיקאים כי לא ישתתפו בו.

בראיון ל'כיפה' מסביר דיין מדוע הוא ישתתף בכנס, ומדוע חברי הכנסת שביטלו הגעתם למקום ביצעו טעות קשה. "אני מראשוני הלוחמים בקרנות למיניהן ובארגונים דוגמת v-15 שעוברים על החוק וחושב שצריך לחשוף את מקורות המימון שלהן ואת הארגונים אותם הם ממנים. אני נלחם בהם בתקשורת ומחוצה לה אך אינני חושב שהחרמה של כל מקום בו הם נותנים חסות היא הדרך הנכונה להתמודד עם הנושא", אומר דיין.

"נעניתי להזמנה להשתתף בוועידת ישראל לדמוקרטיה, בפאנל שידון בנושא ״מדינה יהודית ודמוקרטית". בפאנל זה ביטלו את השתתפותן לצערי סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד) וח״כ איילת שקד (הבית היהודי). יכולתי אמנם לטעון שאני בא ״מצד החתן״: אחד מנותני החסות לועידה הוא ״מרכז מורשת מנחם בגין״. אך האמת היא שלא הייתי מפקיר את הזירה גם אם היתה רק ״הכלה״, הקרן החדשה לישראל", אומר דיין.

הוא הוסיף כי בעיניו, "ככל שקהל השומעים פחות משוכנע בצדקתי - כך יותר חשוב להופיע בפניו כי מרחב היכולת להשפיע יותר גדול. אלא אם אתה מחפש מחיאות כפיים קלות".

"לפי ההיגיון הזה אני אמור להימנע מלהיפגש עם משרדי החוץ האירופאים שעוינים אותנו ובעצם הם אלו שממנים את הקרן החדשה. אני חושב שיש צורך להיפגש עם כל מי שמוכן לשמוע. אני נפגש לעתים עם משלחות של ארגוני שמאל קיצוני שמגיעים מחו"ל אולי אני לא מצליח לשכנע אותם בצדקתי אך בהחלט אני מצליח לנטוע בהם ספקות", אומר דיין.