דני דיין ימונה היום לקונסול בניו יורק

דני דיין צפוי להתמנות היום לקונסול הישראלי בניו יורק באופן רשמי בישיבת הממשלה. זאת לאחר שבברזיל לא הסכימו לקבלו כשגריר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/05/16 11:23 יד באייר התשעו

דני דיין ימונה היום לקונסול בניו יורק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו ימנה היום את דני דיין לקונסול כללי בניו יורק. דיין יחליף את עידו אהרוני, איש משרד החוץ, שמסיים את תפקידו. המינוי יכנס לתוקפו מהיום (א') באופן רשמי, בישיבת הממשלה.

כזכור, לאחר הסערה של דיין בנוגע למינויו כשגריר בברזיל, התברר כי מינויו לא יצא לפועל באופן סופי. זאת מכיוון שנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, העבירה מסרים לישראל לפיהם הרקע של דיין כאחד ממנהיגי המתנחלים, אינם מוצאים חן בעיני הברזיליאים, שמתנגדים להתיישבות מעבר לקו הירוק.

דיין אמר כי הבעיה אינה המינוי הספציפי שלו, אלא הדאגה לכך שתושבי יו"ש לא יוכלו לשמש בתפקיד ציבורי, מכיוון שהם מתגוררים מעבר לקו הירוק: "הנושא הוא לא המינוי שלי לשגרירות ברזיל, אלא שתושב יהודה ושומרוןהבא שימצא מתאים להיות שגריר יוכל לבצע את תפקידו" טען דיין.

לדבריו, כל תושבי יהודה ושומרון שהם מעל חצי מיליון ישראלים, יהיו פסולים במצב זה לכהן בתפקידין דיפלומטים: "מהיום ואילך, 700 אלף ישראלים ביהודה ושומרון פסולים לשגרירות, ואני מתנגד לרעיון הזה בכל תוקף. גם ממשלת ישראל וגם האופוזיציה מתנגדות לו בכל תוקף, ולכן לדעתי זה ראוי לדיון ציבורי בלי קשר למקרה הספציפי שלי".