דני דיין: המלצתי לתת פרס אביר איכות השלטון ליואל נוימן

דני דיין הודיע כי המליץ על חושף פרשת השחיתות בחברה המרכזית לפיתוח השומרון, יואל נוימן, כמועמד לקבלת פרס אביר איכות השלטון של התנועה לאיכות השלטון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/06/15 15:18 ל בסיון התשעה

דני דיין: המלצתי לתת פרס אביר איכות השלטון ליואל נוימן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, המליץ השבוע על יואל נוימן לקבלת פרס "אביר איכות השלטון". "השבוע המלצתי על תושב יצהר יואל נוימן לקבלת פרס "אביר איכות השלטון" המוענק מידי שנה ע"י התנועה לאיכות השלטון", כתב דיין בדף הפייסבוק שלו.

"יואל הוא האיש שחשף את מעשי השחיתות החמורים בחברה המרכזית לפיתוח השומרון, נרדף בשל כך ע"י גורמים בעלי עוצמה רבה, הודח מדירקטוריון החברה (בו תרם מזמנו בהתנדבות) כדי ש-"לא יפריע", הוציא מכיסו סכומים אדירים מעל ומעבר ליכולתו הכספית ואף שקע בחובות בשל כך" נימק דיין את השיקולים להמלצתו.

הוא כינה את נוימן "מקרה מובהק של לוחם צדק וחושף שחיתויות לשם שמיים, שמוכן להקריב למען טוהר המידות". לדבריו נוימן נזהר שלא לפגוע בשומרון ואת כל שעשה - עשה למען השומרון ולמען טוהר המידות גם יחד. "אני מצדיע לך, יואל. אין ראוי ממך לתואר" כתב דיין.

כזכור, תחילתה של הפרשה הייתה בדצמבר 2014 אז פורסמו החשדות לשחיתות בישראל ביתנו שבהם נחשדים מקורבים למפלגה, אישי ציבור ולוביסטים בביצוע עבירות של מתן שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, הטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

דרך הפעולה העיקרית המצטיירת הייתה העברת כספי תמיכות ממשלתיות שלא כדין לגופים שונים ביניהם החברה המרכזית לפיתוח השומרון, בתמורה להעברה חלקית של התקציב לחברי הכנסת ולמקורביהם, או מינוי מקורבים לתפקידים ציבוריים, כאשר החשדות הם על שוחד ב־15 תתי-פרשיות ובהיקפים של מיליוני שקלים.

גרשון מסיקה, היה רק אחד מכמה ראשי רשויות שנחקרו בפרשה, הוא סיפר לחוקרים על שיטת העברת הכספים והתמורה שניתנה בעבורם לאותם נבחרי ציבור ועובדי ציבור. לפני כשלושה שבועות הודיע מסיקה, על הפיכתו לעד מדינה בפרשה, הוא השעה את עצמו מתפקידו כראש המועצה האזורית שומרון וכמה ימים לאחר מכן התפטר לגמרי מתפקידו.