דני דיין: המטרה היא כבר לא להתנחל בלבבות, אלא במוחות

בכנס יש"ע להסברה ותקשורת הציגו דוברי ההתיישבות את מאמציהם בתקשורת המקוונת כדי להשפיע על הדעת הקהל לטובת ביסוס וחיזוק אמון הציבור בהתיישבות ביהודה ושומרון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/06/12 19:34 כח בסיון התשעב

דני דיין: המטרה היא כבר לא להתנחל בלבבות, אלא במוחות
מרים צחי, באדיבות מועצת יש"ע, צילום: מרים צחי, באדיבות מועצת יש"ע

למעלה מ-200 ראשי רשויות, דוברים ואנשי הסברה, השתתפו היום (ב') בכנס יש"ע להסברה ותקשורת שיזמה מנהלת ההסברה של המועצה. בכנס, הציג יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, את עמדתו בתחום ההסברה ואת ההשפעה של התקשורת על דעת הקהל וממילא על חוסנה של ההתיישבות.

"המשימה היום איננה התנחלות בלבבות, אלא התנחלות במוחות ואת זה ניתן לעשות על ידי הפצת עובדות ותובנות", אמר דיין בכנס, "כשאנשים נחשפים לעוצמתה של ההתיישבות, הם לא אוהבים אותנו יותר ואולי אפילו פחות - אבל הם מבינים שהפתרונות שלהם אינם ברי קיימא, וזו תובנה מאוד חשובה".

סגן שר החוץ, דני איילון, אמר במושב הפתיחה של הכנס כי הוא רוב העם בישראל שרואה במתיישבי יש"ע חלוצים ההולכים לפני המחנה, שישפיעו יותר מכל גורם אחר על קביעת גבולות ארץ ישראל. "דווקא ארגוני השמאל צריכים להבין את זה, שהרי אבות אבותיהם - המייסדים של העבודה ומר"צ - עשו בדיוק את הפעילות שאתם עושים היום", אמר איילון.

פרשן ערוץ 2 לענייני ערבים, אהוד יערי, סקר בכנס את עמדותיהם של ערביי האזור. "הפלסטינים", אמר, "נמצאים כעת במצב כלכלי קשה, ולכן על ישראל לפעול יחד עם המדינות התורמות לכפיית פתרון עליהם".

דובר מועצת יש"ע, רוני ארזי, הרצה אודות אפשרויות ההסברה בניו מדיה וחשף נתונים עדכניים אודות דף הפייסבוק ישראל שלי שהוקם בשיתוף מועצת יש"ע, ולפיהם הדף ניצב במקום הראשון במדד דפי הפייסבוק המשפיעים בישראל עפ"י חברת "SPY THE NET". גם סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, העומד בראש מנהלת ההסברה של המועצה, חשף בכנס לראשונה סדרה של חומרי הסברה שהפיקה המועצה לרגל הכנס, ובהם אתר אינטרנט הסברתי המרכז את כל הנתונים והעובדות אודות יהודה ושומרון.