דני דיין בבית הנבחרים האמריקאי: "שליחות קרי תפגע בארה"ב"

"שר החוץ" של ההתיישבות המריא לארה"ב לסבב שיחות הסברה והרצאות. הוא קרא לאמריקאים לוותר על תהליך שתי המדינות ולאמץ "גישה שונה לחלוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/13 09:14 כג בתמוז התשעג

דני דיין בבית הנבחרים האמריקאי: "שליחות קרי תפגע בארה"ב"
המפלגה הרפובליקאית, צילום: המפלגה הרפובליקאית

דני דיין, לשעבר יו“ר מועצת יש“ע וכיום ראש מערך יחסי החוץ של המועצה, נמצא השבוע בשליחות הסברה בארה"ב. במהלך הביקור נפגש דיין עם בכירים בממשל האמריקאי כולל במקומות שבעבר לא הסכימו להיפגש עם נציגי ההתיישבות, ומציג בפניהם את המצב ביהודה ושומרון יחד עם סקירה מדינית שיוצאת מהקיבעון המחשבתי הנוגע לפתרון הסכסוך באזור.

דיין נפגש עם מומחים ממכוני המחקר בוושינגטון ומסר הרצאה במועצה ליחסי חוץ, אליה הגיעו אפילו דיפלומטים ערבים, בניו יורק פגישה עם מערכת הניו יורק טיימס, ועוד מערכות תקשורת בינלאומיות. בסוף שבוע שעבר התכנסה הצמרת של המפלגה הרפובליקאית בבית הנבחרים לשמוע את דיין ״שר החוץ״ של ההתיישבות. בין הנוכחים היו חברי הקונגרס אד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, איליאנה רוס-להטינן, יו“ר ועדת המשנה למזזרח התיכון, פיטר רוסקם, מספר 4 בהיררכיה הרפובליקאית, ועוד חברי קונגרס רבים.

לאחר הרצאתו של דיין, הרבו חברי הקונגרס לשאול את האורח מיהודה ושומרון שאלות רבות. בהתייחס לביקורו של מזכיר המדינה ג'ון קרי אמר דיין למשתתפים "כישלונה הבלתי נמנע של שליחות שר החוץ קרי יפגע קשות באינטרסים האמריקאים בתקופה בה ארה"ב זקוקה נואשות להצלחות ולא לכישלון מדיני נוסף. אני קורא לכם המחוקקים האמריקאים לאמץ גישה שונה לחלוטין".