דניאלה וייס הורשעה בפלילים

וייס הורשעה בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בשל סירובה להתפנות מבית השלום בחברון, באירוע שהתרחש בסוף שנת 2008. עונשה טרם נקבע. וייס: "מצרה על ההחלטה, אשקול לערער"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/01/13 15:14 ה בשבט התשעג

דניאלה וייס הורשעה בפלילים
cc-by-anon, צילום: cc-by-anon

דניאלה וייס, ממנהיגות פעילי הימין ומי שבעבר כיהנה כראש מועצת קדומים, הורשעה היום (ד‘) בבית משפט השלום בירושלים בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בעקבות סירובה להתפנות מבית השלום בחברון באירוע שהתרחש בסוף שנת 2008.

באותו אירוע, וייס נשכבה על הארץ וסירבה לעזוב את המקום, חרף דרישותיהם של השוטרים שנכחו במקום. ארבעה שוטרים גררו את וייס החוצה מהמבנה ואף עצרו אותה במהלך הפינוי. לאחר מכן, קיבלה וייס צו הרחקה מנהלי מאזור חברון. לאורך משפטה, הכחישה וייס את הטענות שהופנו נגדה וטענה כי כוחות הביטחון הפיעלו נגדה כוח רב, על אף שהיא לא התנגדה פיזית לפינוייה מהמקום.

עם זאת, השופטת מאק-קלמנוביץ‘ קבעה כיום כי "עדויות השוטרים תואמות זו את זו וגרסתה הועלתה לראשונה בבית המשפט. לשוטרים הייתה סמכות להוציא את וייס מהמקום כחלק מהליך הפינוי, היא סירבה להתפנות על אף קיומו של צו שטח צבאי סגור ועל אף שהחל הליך הפינוי. בנסיבות אלה ניתן היה לאכוף עליה לצאת מהבית. בנסיבות המתוארות התקיימה הדרישה של חשד לביצוע עבירה העלולה לסגן את שלומו או את שלום הציבור וסמכות העיכוב קמה".

וייס אמרה היום כי היא ”מצרה מאוד על החלטת בית המשפט, דווקא עכשיו כשאנחנו יודעים שהבית נרכש כדת וכדין ורק באחרונה אישר שר הביטחון את כניסת היהודים למבנה. כואב מאוד שעדיין מנסים לזנב ולהעניש את מי שניסה להגן על רכושו. הצורה התקיפה שבה פעלה התביעה במשפט יצרה אווירה פוליטית שבגללה הורשעתי. נשקול לערער על ההחלטה". עונשה של וייס, ייקבע בהמשך.