דין עמונה כדין גבעת האולפנא?

נתניהו הבטיח לתושבי גבעת האולפנא כי בתיהם ינוסרו ויורכבו מחדש, ארבע שנים לאחר מכן והבתים לא הורכבו. האם התכנית להעתקת עמונה היא הבטחת סרק שתשאיר מתיישבים נוספים ללא בית?

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/09/16 16:30 יב באלול התשעו

דין עמונה כדין גבעת האולפנא?
עדי, צילום: עדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לתושבי שכונת גבעת האולפנא בבית אל שבתיהם ינוסרו ויורכבו מחדש בשטח סמוך הנמצא בתוך בית אל ובבעלות המדינה, מאז הפינוי בקיץ 2012, לא קיים נתניהו את הבטחתו וקירות הבתים שוכבים עד היום בכניסה לבסיס מג"ב בבית אל. כך כפי שפורסם בידיעות אחרונות.

ראש מועצת בית אל, שי אלון אמר כי "זה גורם להמון סימני שאלה סביב הסכמים עתידיים של המתיישבים מול המדינה". אל מול המציאות הנוכחית של מפוני גבעת האולפנא בבית אל, קשה להאמין לתכנית העתקת המבנים בעמונה ברצינות.

"הממשלה פשוט עבדה עלינו, מורחים אותנו כבר ארבע שנים וכלום לא קורה. הממשלה יודעת לבצע את ההחלטות שלה כמו בגוש קטיף, אבל את ההבטחות - ממש לא" אמר אלון.

יו"ר מטה המתיישבים בעמונה, אביחי בוארון, אמר היום בתגובה לדיווחים על תכנית המדינה להעתיק את בתי היישוב ל-11 חלקות שיוגדרו כנכסי נפקדים כי "הזוי שבגלל חצי מטר מוחקים ישוב בן עשרים שנה. הזוי שבגלל חצי מטר זורקים מביתם 40 משפחות ויותר ממאתיים ילדים. זו הוכחה נוספת למי שהיה צריך שרק חוק ההסדרה ימנע את הפינוי של בתי עמונה וימנע את הריסתם של אלפי בתים ומשפחות ביו"ש".

"הדרג המדיני חייב עכשיו לעצור את השתוללות המשפטנים נגד ההתיישבות לאחוז את המושכות ולחוקק מיידית את חוק ההסדרה. הדרג מדיני חייב לקחת אחריות ולפעול על פי המדיניות שבשמה הוא נבחר. רק זה ימנע את הרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש ויביא מזור לאלפי משפחות החיות באי וודאות ובסכנת עקירה. אחרי 50 שנה הגיע הזמן לנורמאליזציה. הגיע הזמן להסדרה הגיע הזמן להכריע למנוע טיהור אתני ולקבוע - יהודים יחיו ביו"ש לנצח".