דיון במליאה הופסק לדקות ארוכות לאחר עימות קולני בין בנט לפרץ

דיון סוער הופסק לאחר שבנט האשים את העבודה בכך שהם מפלגה אנטי חברתית ופרץ החזיר "אתה מניפולטור ושקרן". בנוסף הודיעה אורית סטרוק: לא אצביע בעד החוק של בנט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 13:39 א בשבט התשעה

דיון במליאה הופסק לדקות ארוכות לאחר עימות קולני בין בנט לפרץ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עימות קולני בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לבין ח"כ עמיר פרץ בנוגע לחוק המינימום שאמור לעבור היום, גרם להפסקת הדיונים במליאה למספר דקות, בשל טענות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי מדובר במעין 'אספת בחירות'.

במהלך הדיון הטיח בנט בפרץ האשמות ואמר "אתם המפלגה האנטי חברתית ביותר בכנסת. אתם שפוטים של ועד הנמלים, ועד חברת חשמל וכל שאר הבוסים שלכם. בזמן שלא הייתם בממשלה הצלחנו לפתוח את השמים, לפתוח את הנמלים ולטפל ב160 אלף עובדי קבלן בניקיון ואבטחה. אתם תמשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות".

בתגובה צעק פרץ "לשמוע כאן את שר הכלכלה, יש גבול. אתה ברוב חוצפתך לוקח את אותם גורמים שרק בזכותם אתה יכול לעמוד כאן ותוקף אותם. אתה יזמת משהו? אתה ברוב חוצפתך תוקף את ההסתדרות שבלעדיה זה לא היה קורה. אני נגד מושחתים אבל לנסות להכתים ציבור שלם? אם יש חבר כנסת מושחת זה לא אומר שצריך לסגור את הכנסת. אם ההסתדרות לא הייתה עומדת על רגליה החוק הזה לא היה. אתה חצוף מניפולטור ודובר שקרים. לפני שלושה חודשים אתה הצבעת נגד הצעה דומה שהגשתי".

אדלשטיין זעם על תחלופת הצעקות והפסיק את הדיון לדקות ארוכות על מנת לנסות ולהרגיע את הרוחות. לאחר מכן חזר אדלשטיין ואמר "אם האווירה תהיה כפי שראינו בדקות האחרונות, לא יהיה חוק היום. לא אתן לנהל אסיפות בחירות במליאה. לא למפלגה זו ולא למפלגה אחרת לא לקואליציה ולא לאופוזיציה, לא בשביל זה התכנסנו".

שר הכלכלה הציג את הצעתו המבקשת להעלות את שכר המינימום ל-5000 שקלים, זאת בגיבויו של ראש הממשלה ואמר: "אנחנו עושים היסטוריה, אחרי המון שנים שרק מדברים על זה אנחנו היום מחוללים את זה. זו בשורה חברתית אדירה שהתאפשרה בזכות הסכמות נדירות בין נציגי המעסיקים והעובדים במשק. העלאת שכר מלמטה לא רק דוחפת של כל הספקטרום של השכר במשק למעלה אלא גם מאפשרת יכולת קנייה גבוהה יותר ולכן גם מורידה את יוקר המחיה עבור אלה שהכי זקוקים לזה".

צפו:

[embed]

]

סטרוק נגד בנט

באופן מפתיע, מי שיצאה נגד החוק היא דווקא חברת הכנסת מטעם הבית היהודי אורית סטרוק שהבהירה כי תימנע מההצבעה על מנת שלא לתת יד לפגיעה באוכלוסיה הסיעודית, זאת בניגוד לעמדתו של יו"ר מפלגתה נפתלי בנט.

"למרות ההזדהות עם עובדי שכר-המינימום ששכרם יעלה סוף סוף, ועם כל ההשתתפות בשמחתם, אי אפשר להתעלם מאוכלוסיה חלשה בהרבה, שהצעת החוק הזו פוגעת בה פגיעה אנושה: האוכלוסיה הסיעודית. אותם קשישים, נכים, או חולים סיעודיים, שנאלצים "להעסיק" עובד סיעודי כדי לבצע את הפעולות הכי בסיסיות: להתקלח, להתלבש, לאכול, לנוע ממקום למקום, לפעמים אפילו לנשום", אמרה סטרוק במליאה.

"הצעת החוק במתכונתה הנוכחית אינה נותנת שום שיפוי למקבלי קצבת השר"מ (שירותים מיוחדים). אני יודעת שהממשלה לא אשמה. גם לו רצתה להכניס שיפוי כזה, היועץ המשפטי לממשלה לא היה מאשר. הוא אסר להכניס לנוסח החוק כל שינוי שלא נכלל ב"הסכמות שהושגו לפני תקופת הבחירות", הוסיפה סטרוק והבהירה כי "גם הכנסת לא אשמה. לפי הנחיות היועץ המשפטי, אם תרצה ועדת העבודה הרווחה והבריאות להכניס לנוסח החוק את השינוי המתבקש הזה, או כל שינוי אחר - חובה על הממשלה למשוך מייד את הצעת החוק”.

"אני מבינה ואפילו מסכימה, שלמען מאות אלפי העובדים בשכר-מינימום, צריך לקדם היום את החוק ולא למנוע מהם את תוספת השכר שהם מחכים לה. אבל, אי אפשר שלא לזעוק את זעקתם של הקשישים, של החולים, ושל הנכים הסיעודיים, שהחוק הזה מכניס אותם למצוקה כלכלית וקיומית קשה עוד יותר. אני פה כדי לזעוק את זעקתם", סיכמה סטרוק את הדברים.