דיווח: נתניהו מוכן לסגת מ-90% מההתיישבות ביו"ש

עיתון "הארץ" מדווח בשם שר בכיר המקורב לנתניהו, כי ראש הממשלה מוכן לסגת מרוב ההתיישבות - במידה ויתחדש המשא ומתן הישיר מול הפלסטינים. חוטובלי: לא נאפשר מהלך ’סטייל שרון‘ להחרבת ההתיישבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 09:39 יט בתמוז התשעג

דיווח: נתניהו מוכן לסגת מ-90% מההתיישבות ביו"ש
- The Official White House, צילום: - The Official White House

עיתון ”הארץ“ מדווח הבוקר (ה‘) בשם שר בכיר המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נתניהו מעוניין לבצע מהלך מדיני עם הפלסטינים, אם יתחדש המשא ומתן הישיר.

“נתניהו מבין שבשביל הסכם שלום צריך לסגת מיותר מ-90 אחוזים מהגדה המערבית ולפנות לא מעט התנחלויות”, אמר השר הבכיר לעיתון, “הוא יודע שזה אחד הדברים שעליו הולכים לדבר”. לדבריו, ”הקו האדום“ מבחינת נתניהו הוא סידורי הביטחון של ישראל והדרישה למדינה פלסטינית מפורזת מכוחות צבא.

גורם ישראלי אחר הדגיש כי ”אין לנתניהו מפה של גבולות המדינה הפלסטינית העתידית, אבל כל השיקולים שלו בעניין הזה לא מונעים מאידיאולוגיה אלא מסוגיות פרקטיות. שני העקרונות המרכזיים שלו הם שמירת גושי ההתנחלויות כחלק מישראל ונוכחות צבאית ללא ריבונות ישראלית בבקעת הירדן”.

ח“כ ציפי חוטובלי התייחסה הבוקר לדיווח ב“הארץ“ ואמרה כי ”תנועת הליכוד הוחרבה פעם אחת על ידי אריק שרון כתוצאה מתכנית ההתנתקות. לא נאפשר מהלך דומה שיחריב את ההתיישבות ואת עולם הערכים של תנועת הליכוד. למהלך כזה אין גיבוי מפלגתי ולאומי“.