דיווח: התקדמות משמעותית במו"מ הקואליציוני עם הבית היהודי

באתר גלובס מתפרסם היום כי סוכם עם הליכוד כי הבית היהודי תקבל 3 תיקים – בנט ימשיך לכהן כשר הכלכלה, אריאל יהיה שר החקלאות ושקד תקבל תיק נוסף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/04/15 13:43 כז בניסן התשעה

דיווח: התקדמות משמעותית במו"מ הקואליציוני עם הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם המשא ומתן הקואליציוני לקראת סיום? באתר גלובס מתפרסם היום (ה') כי ביממה האחרונה הגיעו כפי הנראה הבית היהודי והליכוד להגיע להבנות, לפיהן תקבל הבית היהודי שלושה תיקים, אך לא תיק בכיר.

על פי הדיווח יו"ר הבית היהודי ימשיך לכהן כשר הכלכלה ויקבל על עצמו את תיק האסטרטגיה, אורי אריאל יקבל את משרד החקלאות בנוסף לחטיבה להתיישבות ואיילת שקד תקבל תיק נוסף אשר לא ידוע כרגע מהו.

מחד, על פי המתווה המסתמן הבית היהודי נשארת עם שלושה תיקים, הכמות אותה קיבלה בממשלה הקודמת, אך מנגד נראה כי בנט לא יקבל את תיק בכיר ויאלץ להמשיך לכהן במשרד בינוני. אורי אריאל יורד מעט בדרגה, ובמקום תיק הבינוי היוקרתי, הוא יקבל את תיק החקלאות שנחשב יותר אפור. יחד עם זאת, הוא מקבל את החטיבה להתיישבות, כך שיוכל להזרים כספים לטובת אינטרסים של ההתיישבות, דבר אשר כפי הנראה מקובל עליו כפיצוי.

לא ידוע כרגע מה יתרחש בסופו של דבר עם תיק הדתות אשר נמצא במחלוקת. אתמול פורסם כי מסתמנת פשרה בנושא, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן כשר הדתות, ולמשרד ימונו שני סגנים - האחד מהבית היהודי והשני מהליכוד.

נתניהו הורה לצוות המשא ומתן של הליכוד להאיץ את הדיונים עם משה כחלון במטרה להגיע לחתימה עוד לפני יום העצמאות, המועד בו הוא צריך להרכיב את הממשלה ללא הארכת זמן. מחר ייפגש נתניהו עם ליברמן בניסיון להגיע להסכמות עמו ולדון בתביעתו של ליברמן להמשיך להחזיק בתיק החוץ.