דיווח: בנט ולפיד גיבשו חזית אחידה מול נתניהו

"הבית היהודי" ו"יש עתיד" סיכמו ביניהן כי או ששתי המפלגות ייכנסו יחד לקואליציה - או יישארו באופוזיציה. השיקול המרכזי הוא החשש של בנט ולפיד מכך שנתניהו יעדיף קואליציה בלעדיהם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/02/13 11:06 כד בשבט התשעג

דיווח: בנט ולפיד גיבשו חזית אחידה מול נתניהו
יש עתיד, צילום: יש עתיד

”הבית היהודי“ ו“יש עתיד“ תיאמו ביניהן עמדות לקראת המו“מ הקואליציוני שנפתח אתמול והן מציגות חזית אחידה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה או ששתי המפלגות ייכנסו יחד לקואליציה - או יישארו באופוזיציה. על פי הסיכום, במידה ושתי המפלגות נשארות באופוזיציה, יו“ר האופוזיציה יהיה יאיר לפיד.

הסיכום דווח היום (ב‘) לראשונה ב“מעריב“, שם דווח כי השיקול המרכזי שהוביל את שתי המפלגות להשגת הסיכום ביניהן הוא החשש של כל אחת מהן כי נתניהו יציב בפניה אפשרות להקמת קואליציה בלעדיה. מבחינת ”הבית היהודי“ מדובר בניסיון ברור להבטיח את עתיד המפלגה בקואליציה, חרף המתחים האישיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו“ר המפלגה נפתלי בנט.

על פי אותם גורמים שהתראיינו ל“מעריב“, נתניהו לא אוהב את הסיכום של בנט ולפיד. "אפשר לראות איך פתאום נתניהו מדבר הרבה יותר על חידוש המשא ומתן המדיני ומציב את הנושא כאחת ממטרותיה החשובות של הממשלה הבאה", אמרו הגורמים, "זה ניסיון ברור מצדו להעביר מסר ללפיד שעדיף לו לבטל את הסיכום עם בנט, אם הוא באמת רוצה לקדם מהלכים מדיניים. זאת משום שעמדותיו של בנט בנושא ידועות".