דחו את ההכרעה: יואב קיש "מבין את הרגישות"

בשדולת ארץ ישראל לא רצו להמתין אפילו רגע אחד והגישו את החוק לדיון בוועדת שרים יומיים לאחר השבעתו של הנשיא. ראש הממשלה צינן את ההתלהבות וביקש לתאם עם הממשל האמריקאי את הצעדים. הערב צפויים טראמפ ונתניהו לשוחח

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/17 18:52 כד בטבת התשעז

דחו את ההכרעה: יואב קיש "מבין את הרגישות"
דוברות ח"כ מוטי יוגב, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

השרים בקבינט החליטו לדחות את הדיון בהצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים עד לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מלשכת רה"מ נמסר כי לקראת הפגישה עם הנשיא החדש יתקיים דיון נוסף בקבינט שיעסוק בסוגיה.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא טראמפ ישוחח בטלפון הערב עם ראש הממשלה נתניהו. יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), מיוזמי החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים, הבהיר כי הוא מקבל את החלטת הקבינט ולפיה הקואליציה תמתין עד לגיבוש מדיניות מול ממשל טראמפ ורק לאחר מכן תקודם הצעת החוק.

קיש אמר בתגובה להחלטה: ''לא הסכמתי להסיר את ההצעה מסדר היום על אף שאני מבין את הרגישות מול הממשל החדש. לדעתי נכון יותר יהיה להעביר את הצעת החוק בוועדת השרים ולהמתין עם ההצבעה במליאה עד לאחר עדכון הנשיא טראמפ. יחד עם זאת, הסכמתי לקבל את הכרעת הקבינט המדיני הביטחוני לזמן הזה. אמשיך להוביל יחד עם שותפיי בשדולת ארץ ישראל את המהלך להחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".