דונלד טראמפ חושש לגיורה של בתו

בסביבתו של נשיא ארה"ב החדש, פנו לאחרונה לגורמים בישראל והביעו דאגה מהטלת הספק בגיורה של איוונקה טראמפ. אתמול התנהל דיון ברבנות על גיוריהם של רבנים מחו"ל, ביניהם הרב לוקשטיין שגייר את טראמפ

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/12/16 11:06 טו בכסלו התשעז

הפולמוס סביב גיורי הרבנים מחו"ל הגיע עד לבית הלבן. מקורבים לנשיא ארה"ב המיועד, דונלד טראמפ, הביעו דאגה מכך שמטילים ספק בגיוריו של הרב יחיאל לוקשטיין, שגייר את בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ

על פי הפרסום בשבועון היהודי-אמריקני Jewish Week, "בכירים בצוות היו מודאגים סביב שאלת הלגיטימיות של הגיור של איוונקה טראמפ, ואף העלו את הנושא בשיחות עם ישראל". זאת על רקע הכינוס של הרבנות הראשית שהיה אתמול, בו דנו על גיורי הרבנים מחו"ל, ביניהם הרב יחיאל לוקשטיין והרב אבי וייס.

עם זאת, בהודעת הרבנות יש גם התייחסות לגיורה של איונקה טראמפ שאומרת ש-"לפי המתווה החדש המוצע, יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות". הרב יצחק יוסף בעצמו, אמר בכנס של איחוד הרבנים הספרדי העולמי, שנערך בשבוע שעבר, כי "הגיור שלה כן היה בסדר והיא שומרת שבת, היא לא עונה לטלפונים, לא כותבת דברים בשבת, היא שומרת שבת וכשרות, היא לא חרדית ממאה שערים, כן? ברוך השם אישרו את הגיור הזה". גורם ברבנות מסר כי לא הגיעה אליו פנייה בנושא גיורה של טראמפ.

הרב ד"ר שאול פרבר, יו”ר ארגון עתים, הביע את מורת רוחו מהחלטת הרבנים הראשיים אתמול, להקים ועדה מצומצת שתקבע קריטריונים להכרה ברבני חו"ל. "מדובר בהחלטה מדאיגה מאוד לאור זהות חברי הוועדה שהולכת לקבוע את הקריטריונים. אחד החברים בוועדה הינו דיין בית הדין הגדול שהיה שותף להרכב שפסל גיור של הרב יחזקאל לוקשטיין, מהרבנים האורתודוקסיים המשפיעים והוותיקים ביותר בארה"ב".

הרב פרבר היה זה שחשף את פרשיית אי ההכרה בגיוריו של הרב לוקשטיין וארגונו עתר לבית המשפט לשם פרסום רשימת הרבנים המוכרים בחו״ל על ידי הרבנות. לדבריו, גם מסמך העקרונות שחשף הרב הראשי דוד לאו, מעורר דאגה, "לפי המסמך, גיורים של רבנים כמו הרב לוקשטיין - לא יאושרו. הרבנים הראשיים רצו לתקן ונמצאו מקלקלים".