דוידי פרל: "לא פגעתי בשום אישה"

ראש מועצת הגוש במכתב לחברי המועצה: "העדפתי לשלם כדי למנוע מבוכה אישית ממשפחתי. זו הייתה החלטה לא פשוטה, אבל אנושית". תושבי הגוש פתחו עצומה בה הם דורשים מפרל להשעות עצמו עד לבירור המקרה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/09/16 08:42 יח באלול התשעו

דוידי פרל: "לא פגעתי בשום אישה"
יחצ, צילום: יחצ

דוידי פרל, ראש המועצה של גוש עציון הוציא אמש מכתב לחברי המועצה בו כתב "לא תקפתי מעולם שום אישה". פרל היה נתון בסערה תקשורתית בשבוע האחרון עקב פרסומים בערוץ עשר על פגיעה מינית באשה שהתלוננה עליו לפורום תקנה, ושילם לה פיצויים גבוהים תמורת השתקת המקרה, לראשונה הוא מכחיש את הטענות ומסביר את מניעיו לשלם לנערה על אף חפותו.

"חברי מועצת גוש עציון היקרים, לאחר שתיקה שגזרתי על עצמי במשך מספר ימים בעצת חברים קרובים, הריני משתף אתכם בשעה קשה זו, שלי ושל משפחתי", כתב פרל. "אני מישיר מבט אליכם, ואומר: לא עשיתי את הדברים המיוחסים לי בתקשורת, לא תקפתי מעולם שום אישה, לא פגעתי בשום אישה ולא עברתי כל עבירה".

פרל טען כי שילם לצעירה לא מתוך הודעה במעשה, אלא מתוך לחצים שהופעלו עליו ומשום שחשש לפגיעה במשפחתו במידה והדברים יפורסמו. "לצד אלו, שלתחושתי הם הרוב, האומרים שאין לדון אדם, או אפילו לקיים דיון ציבורי, על סמך שמועות והשערות, יש גם כאלה ששואלים: 'אם הוא לא עשה דבר, מדוע הסכים לשלם'. תשובתי היא כי הייתי נתון בסד של לחצים, בימים שערב חתונת בתי, וקיבלתי החלטה להעדיף שקט על צדק. כן, מבלי שאני אשם בדבר - העדפתי לשלם כדי למנוע מבוכה אישית ממשפחתי. זו הייתה החלטה לא פשוטה, אבל אנושית".

"גם אם ברור שבדיעבד אני מתחרט על ההסכם שחתמתי, בכוונתי להמשיך ולכבד את התחייבותי לסודיות הכלולה בו, למרות שמדובר במשימה קשה שלא ניתן להבין את עוצמתה עד ש'הדבר מגיע אליך', דהיינו לראות ולשמוע פרסומים לא נכונים ולהיות מוגבל מאד ביכולת התגובה לגביהם" כתב פרל.

במקביל לפרסום דבריו של פרל, תושבי גוש עציון פתחו אתמול עצומה באינטרנט בה הם דורשים להקים וועדה ציבורית שתבחן את המשך כהונתו של פרל כראש המועצה בגוש.

"אנו תושבי גוש עציון הח"מ פונים בזאת בבקשה להקמת ועדה ציבורית שתבחן את שאלת המשך תפקידו של דוידי פרל כראש המועצה. במצב המורכב הנתון, כשעננה מרחפת מעל מעשיו, מצד אחד, וכשאין לציבור מידע מוסמך ומאושר, מצד שני, עולות שאלות ערכיות, מוסריות והלכתיות רבות, המעוררות דיונים, מחלוקות ולמרבה הצער גם מריבות" נכתב בעצומה. "אנו מניחים שבמצב שנוצר, רק ועדה שתורכב מ'אֲנָשִׁים חֲכָמִים וּנְבֹנִים וִידֻעִים לְשִׁבְטֵיכֶם' תוכל לבחון לעומק את העניין על צדדיו המורכבים והדיסקרטיים, ולגבש החלטה הנוגעת לשאלה הציבורית - האם במציאות שנוצרה ראוי שראש המועצה ימשיך בתפקידו".

בעצומה דורשים התושבים כי עד להקמת ועדה והגעה למסקנות בנוגע למקרה, יעזוב פרל זמנית את תפקידו הציבורי. "אנו סבורים שמן הראוי שעד שהוועדה תגבש את המלצותיה דוידי ישעה את עצמו מתפקידו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן