דוידי פרל: כל יהודה ושומרון תחת מתקפה

ראש מועצת גוש עציון קרא למערכת הביטחון לקיים דיון דחוף בשיתוף ההתיישבות על מנת למנוע הידרדרות המצב הנפיץ. "אסור להמתין לאסון ורק אז להתעורר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/09/15 09:19 יא בתשרי התשעו

דוידי פרל: כל יהודה ושומרון תחת מתקפה
Kobi Gideon, פלאש 90, צילום: Kobi Gideon, פלאש 90

ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל זועם על המצב הביטחוני החמור ביהודה ושומרון, וקורא לממשלה ולמערכת הביטחון לקיים דיון דחוף בנושא, על מנת למגר הסכנה.

"דמם של תושבי ירושלים לא אדום יותר!”, הוא זועם. "הממשלה ומערכת הביטחון נדרשים לקיים דיון דחוף בהשתתפות ההתיישבות ולמנוע את הדרדרות המצב הנפיץ".

"המרחק בין כמעט אסון, לאסון הוא קטן ביותר ואסור להמתין עד שיגיע אסון ורק אז להתעורר. הפתרונות הביטחוניים הניתנים בעת רוגע אינם מספקים בשעה זו בה כל יהודה ושמרון תחת מתקפה", קבע פרל.

בשבוע שעבר קיימו תושבים מתקוע וגוש עציון הפגנה במחאה על הטיפול בטרור האבנים, מאחר שלטעמם המערכת הביטחונית מתמקדת בעיקר בירושלים, ומתעלמת מהאיום החמור ביהודה ושומרון.

המפגינים פיזרו על כביש בצומת בית סחור כיסאות תינוק עליהם סלעים על מנת להמחיש את האיום של זריקות האבנים, זאת על רקע יידוי אבנים על רכב של תושבת תקוע שנסעה עם בתה התינוקת בכביש בין מזרח גוש עציון להר חומה.

מצפיה בנתוני השב"כ לחודש אוגוסט עולה כי ניכרת עליה במספר הפיגועים ביהודה ושומרון. בסך הכל בחודש אוגוסט נרשמו ביו"ש 117 פיגועים במתווים שונים, לעומת 63 ביולי, וכן נרשמה עליה במספר הפצועים - 12 פצועים באוגוסט לעומת 3 בחודש יולי.

מרבית הפיגועיםמ ביו”ש ובירושלים, 136 מתוך 168 פיגועים, הינם במתווה של השלכת בקבוקי תבערה, זאת לעומת 90 מתוך 105 פיגועים בחודש יולי.