דו"ח משרד האוצר: הכשרות עולה 2.8 מיליארד בשנה. מנכ"ל הרבנות: "נתונים מנותקים מהמציאות"

דו"ח שהוזמן ע"י משרד האוצר במטרה לבחון את השפעת הכשרות על יוקר המחיה הראה, כי מערך הכשרות עולה למדינה כ 2.8 מיליארד ש"ח בשנה. מנכ"ל הרבנות: "הנתונים מנותקים מהמציאות ומעידים על חוסר הבנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/16 09:24 כג באלול התשעו

דו"ח משרד האוצר: הכשרות עולה 2.8 מיליארד בשנה. מנכ"ל הרבנות: "נתונים מנותקים מהמציאות"
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

"השפעת הכשרות על יוקר המחייה בישראל והמשמעות של הימצאות הרבנות הראשית כגוף היחיד הנותן תעודת הכשר". זו הכותרת של דו"ח מיוחד שהוזמן ע"י אגץ התקציבים באוצר, במטרה לבחון את השפעת מערך הכשרות על יוקר המחיה בישראל. ברבנות הראשית לא אהבו את ממצאי הדו"ח וטענו כי מסקנותיו מעידות על בורות בענייני כשרות. כך פורסם באתר 'וואלה'.

ע"פ הדו"ח, מערך הכשרות עולה למדינת ישראל כ 2.8 מיליארד ש"ח בשנה, מתוכם כ 600 מיליון משוייכים לפעילותה של הרבנות הראשית בכל מה שקשור להענקת תעודות כשרות. מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, אמר ל'וואלה' כי "הדוח נעשה בצורה לא מקצועית בלשון המעטה, והנתונים המופיעים בו מנותקים מהמציאות". לטענתו של דגן, "הדבר נובע בין היתר מחוסר הבנה בסיסית של הלכות הכשרות וחוסר הכרה של אופן פעולת התחומים השונים שנסקרו בדוח. אין הפרדה בין עלויות של דרישות כשרות בסיסיות לבין עלויות נוספות שאינן מחויבות מדיני הכשרות".

בנוסף, קבע כי "המלצות הדוח אינן ישימות ולא יביאו להפחתה בעלויות המוצרים". לסיום אמר דגן כי "הרבנות הראשית לישראל, כגוף ממשלתי בעל אחראיות, רואה בהוזלת העלויות הכלכליות הקשורות באספקת מזון כשר, כל עוד אין בכך פגיעה בנהלי הכשרות כפי שנקבעים על ידי מועצת הרבנות הראשית מעת לעת, ערך חשוב".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "אנו מסכימים עם מנכ"ל הרבנות משה דגן שנתוני משרד האוצר בנוגע לעלויות מונופול הכשרות למשק אינם מציגים את התמונה במלואה. לצערנו כל מי שעוסק בכשרות מבין שהשיטות הנוהגות כיום בחלק מהמקומות מביאות לייקור עלות ההשגחה ושחוסר התחרות פוגע גם באיכותה. אנו סומכים על הוועדה לטיפול בכשלי מערך הכשרות בראשות הרב מיכה הלוי שתגיש את המלצותיה בקרוב ותאמץ את עקרונות הצעתנו להפרטת מערך הכשרות כך שתיווצר תחרות, יוזלו העלויות ובעיקר נוכל לחזור לסמוך על שלט ה'כשר'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן