דו"ח: הח"כים לוין ואורלב – שיאני החקיקה הציונית בכנסת האחרונה

המכון לאסטרטגיה ציונית דירג את חברי הכנסת על פי פעילותם לחקיקה ציונית. ח"כ יריב לוין הוא הבולט ביותר בכנסת האחרונה ולאחריו דורג ח"כ זבולון אורלב ואפילו ח"כ דב חנין

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/11/12 13:08 טז בחשון התשעג

דו"ח: הח"כים לוין ואורלב – שיאני החקיקה הציונית בכנסת האחרונה
זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il, צילום: זאב זמיר, www.pikiwiki.org.il

המכון לאסטרטגיה ציונית מפרסם היום (ה') דו"ח ביניים המסכם את פעילות החקיקה הציונית בשנתה האחרונה של הכנסת ה-18. בדו"ח מפורטים 48 חוקים ותיקוני חקיקה, המהווים את עיקר החקיקה הציונית בשנה האחרונה.

הדו"ח נועד לדרג את חברי הכנסת ולקדם את נושאי החקיקה הציונית בישראל. מתוצאותיו מתברר כי ח"כ יריב לוין הוא חבר הכנסת הבולט ביותר בנושאי החקיקה הציונית, לאחר שיזם את חקיקתם של תשעה חוקים ציוניים, ביניהם החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, תיקון חוק החברות הממשלתיות למתן ייצוג הולם לבני העדה הדרוזית וכן ארבעה תיקוני חקיקה שנועדו לקדם שקיפות ומינהל תקין.

נתון מפתיע מצביע דווקא על ח"כ דב חנין ממפלגת חד"ש, כאחד מחברי הכנסת הציונים ביותר. בדו"ח נכתב כי ח"כ חנין יזם את חקיקתם של שמונה חוקים אשר רובם ככולם נכללו במדד בשל תרומתם להעצמתה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. כמו כן, מחברי הדו"ח שיבחו את ח"כ זבולון אורלב וציינו כי "זו השנה השלישית ברציפות בה הוא נבחר למצטיין, שיזם שבעה חוקים ציוניים ביניהם חוק המרכז למורשת יהודי אתיופיה".

ח"כ יריב לוין מסר בתגובה לנתונים כי "זוהי זכות גדולה עבורי להיות המחוקק המוביל בקידום חקיקה ציונית. אני רואה בפעולה נחושה ועקבית לקידום הערכים הציוניים נדבך חיוני ומרכזי בבניינה של מדינת ישראל ובחיזוקה לקראת העתיד".

ח"כ זבולון אורלב ציין כי "חקיקה ציונית בכלל וציונית דתית בפרט היא גולת הכותרת של פעולותיי ועשייתי הציבורית והפרלמנטרית ויש בה כדי להטביע חותם משמעותי על אופייה וצביונה של מדינת ישראל כמדינה ציונית ויהודית ודמוקרטית. אני מקווה שבכנסת הבאה, כיו"ר הבית יהודי מפד"ל, אוכל להעביר את חוק הסדרת המאחזים ואת חוק ההכרה בירושלים שלא רק תהיה בירת מדינת ישראל אלא כבירת העם היהודי כולו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן