דווקא עכשיו: המרפאה היחידה לבריאות הנפש באזור גוש עציון תיסגר

מרפאת בריאות הנפש באפרת, המטפלת באזור בו עשרות אלפי אנשים, תיסגר בסוף החודש, ותותיר אזור ענק ללא השירות הקריטי. סגן ראש מועצת גוש עציון: "פוגעים בנו מסיבות כספיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 02/07/14 09:56 ד בתמוז התשעד

דווקא עכשיו: המרפאה היחידה לבריאות הנפש באזור גוש עציון תיסגר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יממה לאחר לווייתם של שלושת החטופים שנרצחו מתברר כי דווקא בימים אלו, כשמצבם הנפשי של רבים מתושבי יהודה ושומרון נמצא במצב ירוד, תיסגר המרפאה היחידה לבריאות הנפש ביישוב אפרת, אשר נותנת שירות לעשרות אלפים באזור כולו.

התמונות של מאות מתושבי גוש עציון, אפרת, קרית ארבע והר חברון, כשהם מדליקים נרות ושרים לזכר החטופים, הציפו את רשתות הטלוויזיה וגופי התקשורת השונים, דבר המלמד במעט על מצבם הנפשי של חלק מהתושבים. הבוקר (ד') מתברר כי השירות הקריטי ביותר בתקופה זו - בנושא בריאות הנפש, צפוי החל מסוף החודש להישאר ללא מענה.

המרפאה צפוייה להיסגר בסוף החודש ועשרות אלפי תושבים באזור גוש עציון, אפרת והר חברון צפויים להישאר ללא מרפאה וללא חלופה. זאת לאחר שהחברה הפרטית שמפעילה את המרפאה הודיעה כי בשל חוסר רווחיות המקום יסגר.

המשמעות בפועל היא שעשרות אלפי תושבים באזור צפויים להישאר ללא מרפאה לבריאות הנפש דווקא בתקופה בה רבים מתקשים להתמודד, בשל חטיפת הנערים. גורמי מקצוע אמרו לדקלה אהרון ברשת ב' כי סגירת המרפאה תפגע במטופלים רבים הזקוקים לסיוע נפשי.

בשל המרחק הרב וכמות המטופלים הרבה באזור של מאות קילומטרים, המרפאות בירושלים או במקומות אחרים לא יוכלו להתמודד עם העומס ועל כן בפועל מטופלים רבים נשארים ללא מענה כלל.

במועצות זועמים על הדרך בה הודיעה להם החברה על סגירת המרפאה - במכתב בלבד וללא הכנה מספקת מראש וטוענים כי מדובר באפליה שמקורה בנושא כספי בלבד. “שוב פעם פוגעים בתושבי גוש עציון מסיבות כספיות", אמר סגן ראש מועצת גוש עציון משה סויל ל'כיפה'.

ממשרד הבריאות נמסר כי הם פועלים בנחרצות למצוא חלופה מתאימה לתושבי גוש עציון.