דווקא בתשעת הימים: המשטרה ביטלה סיבוב השערים בירושלים

משטרת ישראל הודיעה כי לא תאפשר לקיים את סיבוב השערים המסורתי בראש חודש אב, המתקיים מדי חודש כבר עשור. הסיבה: חודש הרמדאן המוסלמי

חדשות כיפה אורי פולק 28/07/11 15:58 כו בתמוז התשעא

דווקא בתשעת הימים: המשטרה ביטלה סיבוב השערים בירושלים
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

משטרת ישראל בחרה לבטל את מנהג סיבוב השערים המסורתי בירושלים שתוכנן ביום שני הקרוב, ראש חודש אב. סיבוב השערים מתקיים סביב חומות ירושלים מזה עשור, כל חודש, כשבאופן מסורתי סיבוב השערים של חודש אב הינו הגדול ביותר בשנה.

לשם השוואה, בשנה שעברה השתתפו בסיבוב השערים כ-5,000 איש. במסגרת המנהג סובבים המבקרים סביב שערי ירושלים ועוצרים ליד כל שער לאמירת סדר מיוחד של פרקי תהילים. שיאו של המנהג במקום הנחשב לקרוב ביותר לקודש הקודשים, בו מתקיימת תפילת ערבית חגיגית של ראש חודש.

במשטרה טוענים כי הסיבה לביטולו של סיבוב השערים השנה נעוץ בהערכת מצב ביטחונית, לאור הסמיכות של האירוע אל תחילתו של חודש הרמדאן המוסלמי. במשטרה צופים כי כ-30,000 מוסלמים ישתתפו באותו ערב בתפילה מיוחדת בהר הבית וכדי למנוע חיכוך בין הצדדים היא נאלצה, למצער, להודיע באופן חריג על ביטול המנהג.

עם זאת, ממטה סיבוב השערים נמסר בתגובה כי אמנם מדי שנה מבטלת המשטרה את סיבוב השערים הסמוך לסיום הרמדאן, אולם זו הפעם הראשונה שבה מבטלים גם את סיבוב השערים הסמוך לתחילתו.

"במשטרת ישראל עושים עבודת קודש, ואין לי ספק שביטחון המשתתפים הוא הדבר שהמשטרה רואה לנגד עיניה. עם זאת, גם חופש דת של יהודים הוא זכות יסוד, והיה מוטב לו משטרת ישראל הייתה מתעדפת את זכותם של המשתתפים במקום גבוה יותר", הסביר ח"כ אורי אריאל. ח"כ אריאל ציין כי הוא "שוקד מול המשטרה על ניסיון למצוא הסדר שייאפשר את קיום האירוע, אולם לפי שעה מתעקשים במשטרה על ביטולו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן