דודי זילברשלג: החרדים הרסו את הרבנות הראשית

הפרסומאי החרדי טוען כי המערכה על הרבנות הראשית כבר הוכרעה - והיא בדרך לשוב לידיים ציוניות-דתיות: "ראוי שהמאמינים באמת ברבנות ממלכתית יאיישו את תפקיד הרב הראשי, שאין לו ולחרדים כמעט כלום"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/01/13 14:52 כד בטבת התשעג

דודי זילברשלג: החרדים הרסו את הרבנות הראשית
רפי פרץ, צילום: רפי פרץ

דודי זילברשלג, עיתונאי, פרסומאי ועסקן חרדי, מעריך היום (א‘) כי המערכה על הרבנות הראשית כבר הוכרעה - והיא בדרך לשוב לידיים ציוניות-דתיות. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו, טען זילברשלג כי ”הרבנות הראשית ומשרד הדתות ישובו למקומם הטבעי והראוי - לציבור הדתי-לאומי, למרות שרבים ינסו לתאר זאת כהרע במיעוטו“.

זילברשלג הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי ”ראוי שהמאמינים באמת ברבנות הממלכתית יאיישו תפקיד זה, יתמידו במתן "היתר מכירה" לחקלאי ישראל בשמיטה, כפי חזון מייסדי הרבנות, שאין לה ולחרדים מאומה“. לטענתו, דווקא ההסתערות הפוליטית של הגורמים החרדים שניסו לחמוד ולנכס לעצמם את הרבנות הראשית, היא זו שפגעה אנושות במוסד הציבורי החשוב.

”בשנים האחרונות, עם התפוררות המחנה הדתי-לאומי באו על ראשינו כל פיתויי המערכות הללו, כמו "מי בראש" ו"מי בכיסו" ועוד. ההסתערות, לפחות של מפלגה חרדית אחת, סיחררה את ראשה משיכרון הכח, השררה והרבנות“, הסביר זילברשלג, ”עתה הגיעה משמרת חדשה, תואמת פי כמה את ארחותיה של מדינת ישראל“.

”סמוך אני ובטוח כי דברי יקוממו רבים, בעיקר בעלי ענין ששותים מן הבאר הזו. לצערי רשימת נפגעי השיטה שהודרו למרות הכישורים, לטובת הקשרים, מדברת בעד עצמה“, הוא סיכם.