דוברו של הרב מזוז: דעת הרב היא כדעת כל גדולי ישראל

ששון טרבלסי, דוברו של הרב מזוז ומספר 5 ברשימת מפלגת יחד מגיב לדברים שהובאו בשם הרב מזוז ואומר "דעת מרן ראש הישיבה היא כדעת כל גדולי ישראל, שאין מקבלין גרים אלא בקבלת עול מצוות מלאה ואמיתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/02/15 18:35 כ בשבט התשעה

דוברו של הרב מזוז: דעת הרב היא כדעת כל גדולי ישראל
דוברות, צילום: דוברות

ששון טרבלסי, דוברו של הרב מאיר מזוז ומספר 5 ברשימת מפלגת יחד לכנסת מבהיר כי הסכמתו של הרב מזוז בו הוא כותב כי אין צורך בקבלת עול מצוות הינה רק במקרים ספציפיים ולא ניתן ללמוד ממנה לגבי עמדתו של הרב באופן כללי.

"דעת מרן ראש הישיבה היא כדעת כל גדולי ישראל, שאין מקבלין גרים אלא בקבלת עול מצוות מלאה ואמיתית", אומר טרבלסי ומוסיף כי "גם בדברים שהובאו באתר כיפה, הודגש שאפילו אם ביקש הגר לבטל תקנה אחת, אין מקבלין אותו".

"באשר לדברים”, מסביר טרבלסי, "מדובר בתשובה הלכתית של מרן ראש הישיבה לשאלה האם ניתן לבטל גרות למפרע, לגר שכעת אינו שומר תורה ומצוות. על זאת השיב מרן ראש הישיבה, כי לא מצינו ביטול גרות למפרע אלא בקטן שהגדיל וגר זה שאינו שומר תורה ומצוות אינו שונה מעמדו משאר ישראל שאינם מקפידים על שמירת תורה ומצוות. לפיכך אין לבטל את מעמדו למפרע. אולם ברור הוא, שדעת מרן הגר"מ מאזוז היא שאין מגיירים אלא בקבלת עול מצוות שלמה ואמיתית. כדעתם של כל גדולי ישראל".