דגן לנתניהו: סייע להקים יישוב חדש בשומרון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לברך את יוסי דגן על נצחונו בבחירות לראשות המועצה שומרון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/08/15 11:38 כ באב התשעה

דגן לנתניהו: סייע להקים יישוב חדש בשומרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התקשר לברך את ראש מועצת שומרון הנבחר יוסי דגן, שנבחר אמש בניצחון סוחף של 63% מקולות הבוחרים, בכדי לברך אותו על נצחונו. נתניהו ציין בשיחה כי הוא שמח על בחירתו ומכיר את העבודה הברוכה שעשה עד היום.

בשיחה ביקש דגן מראש הממשלה לחדש את תנופת הבנייה ביו"ש והוסיף: "יש לי חלום להקים ישוב חדש בשומרון", דגן ביקש מנתניהו לסייע לו בכך ולחזק את הבנייה בשומרון.

גם במועצת יש"ע בירכו את המנצח, "מועצת יש״ע מברכת את יוסי דגן על זכייתו בבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון ומאחלת לו הצלחה והמשך עשייה ברוכה למען פיתוח השומרון בפרט וההתיישבות בכלל".

בחירתו של דגן הוכרעה בתום ספירת הקלפיות. 38% מתוך 20,000 תושבי השומרון הצביעו בבחירות לראשות המועצה ובתום ספירת הקולות הוכרע כי יוסי דגן הוא ראש המועצה הבא, לאחר שזכה ב63.1% מהקולות. "אני מרגיש את כובד האחריות ומודה לה' על הזכות שנפלה בחלקי היום. אני מתכוון להמשיך במשימה הלאומית של בניית השומרון לצד מתן שירות מצוין לתושבים.", מסר דגן.

יוסי דגן, בן 35 בלבד, גדל בבני ברק, וכשהיה בכיתה ט' עברו בני משפחתו ליישוב שבי שומרון. כבר בגיל צעיר הוא הצטרף לנוער מולדת ועבד בצמוד לשר לשעבר רחבעם זאבי הי"ד. במהלך השנים לפני תכנית ההתנתקות עמד בראש קבוצה, יחד עם אריאל פרל, שעלתה ליישוב שא-נור בצפון השומרון. בזמן ההתנתקות היה אחד ממובילי המחאה נגד הגירוש.

ב-2007 הצטרף לגרשון מסיקה במירוץ לבחירות המוניציפאליות ושימש כאיש השטח שגייס פעילים לטובת בחירתו. לאחר שמסיקה נבחר לתפקיד מונה דגן ליועצו ועסק בתחומים מגוונים. במהלך הקדנציה הוקמה היחידה האסטרטגית במועצה בראשות דגן, אשר הביאה מאות חברי כנסת, שרים, אנשי תקשורת, ואישים בכירים מחו"ל. במקביל עסק רבות בתחום ההסברה. בקדנציה השניה של מסיקה, אליה נבחר ללא מתחרים, שימש כסגנו וכממלא מקומו.

ב-2008 הקים דגן את וועד מתיישבי שומרון, וועד אשר היה אמור לעסוק בנושאי הסברה ובפרויקטים אשר למועצה יש בעיה לעשות אותם כרשות. לפני תקופה קצרה קוצץ חלק נכבד מהתקציב אשר הגיע למועצה, ועל פי ההערכות הדבר נעשה לאחר שהוועד פעל מספר פעמים נגד השקפתו של דגן, בין היתר בפרסום הסרטון המשווה את השמאל לנאצים.

דגן נחשב לאיש חזק מאוד בליכוד וגייס אלפי מתפקדים במהלך השנים. הוא עדיין נחשב לאיש של מסיקה, גם הוא איש ליכוד וותיק, וזכה לתמיכתו בבחירות לראשות המועצה, דבר אשר הביא ככל הנראה לבחירתו.