דב קלמנוביץ קורא לקיים את צעדת ריקוד הדגלים ברובע המוסלמי

למרות המצב הביטחוני, מבקש המישנה לראש עיריית ירושלים לקיים את צעדת ריקוד הדגלים המסורתית ברובע המוסלמי:"ירושלים נמצאת במאבק ארוך ומתמשך כנגד הטרור"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/05/16 09:18 ט באייר התשעו

דב קלמנוביץ קורא לקיים את צעדת ריקוד הדגלים ברובע המוסלמי
דוברות, צילום: דוברות

לאחר הצעת סיעת 'ירושלמים' למנוע כניסת יהודים לרובע המוסלמי בצעדת 'ריקוד הדגלים' המסורתית ביום ירושלים, שיגר המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ מכתב ובו הוא קורא לקיים את הצעדה במסלולה המקורי שמא שינוי המסלול יעיד על חלוקת העיר דה פקטו.

אתמול פנו הארגונים "עיר עמים" ו"תג מאיר" למשטרת ירושלים בבקשה למנוע את מעבר צעדת 'ריקוד הדגלים' המסורתית ברובע המוסלמי בעיר בשל חשש שהצעדה תעורר מהומה באזור, ותקשה על סידורי האבטחה. אליהם הצטרפה סיעת 'ירושלמים'.

אתמול (ב') שיגר המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ מכתב למפקד מחוז ירושלים ולראש העיר בקריאה לאפשר לצעדה להתקיים כסדרה, אחרת, לדבריו, העיר תחולק באופן מעשי בין האוכלוסיות השונות החיות בה.

"ירושלים נמצאת במאבק ארוך ומתמשך כנגד הטרור" פותח קלמנוביץ את המכתב ומוסיף, "מאבק שהעירייה משקיעה בו מאמצים כבירים. הן בהענקת תחושת ביטחון לתושבים והן בגבורה האזרחית שאנו מבקשים מהתושבים ומבעלי העסקים". עוד הוסיף קלמנוביץ' כי ויתור על הצעדה ברובע למוסלמי היא כניעה לטרור :"כניעה לטרור הינה מסר שלילי המחליש את כוחו של העם. רוב תושבי מדינת ישראל מצהירים על רצונם בירושלים מאוחדת.

קלמנוביץ' טוען כי ההצעה לוותר על הרובע המוסלמי מדרדרת את המצב הביטחוני, במקום שתעשה את ההיפך, ומחלישה את הציבור היהודי: "הצעת סיעת 'ירושלמים' למנוע כניסת יהודים לרובע המוסלמי משמעותה דה פקטו חלוקת העיר בין האוכלוסיות השונות בה. תנועות שמאל קיצוניות כמו 'עיר עמים' ו'תג מאיר' אינם חלק מהקונצנזוס הלאומי ואני מתפלא איך הם מצטרפים לאמירות שמאל שכאלו".

קלמנוביץ' סיכם ואמר כי סיעת 'ירושלמים' צריכה לחזור בה, ולהצהיר כי לא תוותר על ירושלים המאוחדת: "אני קורא לסיעת 'ירושלמים' לחזור מבקשתה ולהצטרף להצהרת האמונים בדבר אחדות העיר ירושלים".