דב קלמנוביץ´: אירועי החג של הציבור הדתי לאומי בירושלים לא מתוקצבים

ממכתב ששלח דב קלמנוביץ' לניר ברקת, עולה כי שמחת בית השואבה במגזר החרדי תתוקצב ע"י עיריית י-ם בסך של יותר מ 700 אלף ש"ח. אירוע זהה של הציבור הדתי-לאומי לעומת זאת, לא יתוקצב כלל. עיריית י-ם: "הטענה רחוקה מהמציאות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/16 17:24 כב באלול התשעו

עיריית ירושלים תעביר 725 אלף ש"ח לאירועי שמחת בית השואבה במגזר החרדי בעוד לציונות הדתית לא יועבר שקל. כך עולה ממכתב ששלח, המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' לראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

במכתבו דורש קלמנוביץ' להשוות בין התקציבים. "אפליית ציבור ירושלמי נאמן על רקע היותו חובש כיפה סרוגה לא מקובלת". בהמשך הוא תוהה, "האם בכלל שמחת חג היא רק חרדית ולציבור הציוני-דתי אין חג בירושלים?". במכתב ששלח קלמנוביץ לברקת פורטו הסכומים שמיועדים לעבור לטובת האירועים ובתוך כך גם מוזכר אירוע "קבלת פני רבו" המתייחס לאירוע של הרב אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי' שמוביל את מחאת סירוב הגיוס והקו האנטי ציוני. ע"פ המכתב האירוע זה יתוקצב ביותר מ 80 אלף ש"ח.

"אני בטוח שקיפוחו של הציבור הציוני-דתי בירושלים בחגיגות בית השואבה" ממשיך קלמנוביץ במכתבו לרש העיר ברקת, "אינה החלטה ראויה, לא ציבורית, לא מוסרית ולא משפטית. אפליית ציבור ירושלמי נאמן על רקע היותו חובש כיפה סרוגה לא מקובלת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "האמירה כי מגזר אחד מתוקצב על חשבון מגזר אחר אינה נכונה ורחוקה מהמציאות. במהלך תקופת חגי תשרי מתקצבת עיריית ירושלים מספר רב של אירועים לכלל המגזרים בעיר וביניהם: סיורי סליחות, אירועי בית השואבה, מופעי פיוטים וכו'."