דבורה גונן בלווית בנה: נרצחת בטיול בארץ שאהבת

כאלף איש הגיעו ללוות את דני גונן שנרצח ביום שישי בסמוך ליישוב דולב. השר אריאל: "המעיין יקרא מעתה עין דני. נהפוך אותו לאתר תיירות". הרב ישראל סמט: "עכשיו מי יעזור לחברים שמבקשים עזרה?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/06/15 00:55 ד בתמוז התשעה

דבורה גונן בלווית בנה: נרצחת בטיול בארץ שאהבת
עמנואל אברהמוף, צילום: עמנואל אברהמוף

כאלף איש השתתפו הערב (מוצאי שבת) בלוויתו של דני גונן בעיר לוד. ביום שישי אחר הצהריים, כשחזרו ממעיין בסמוך לדולב, עצר המחבל את הרכב בו נהג גונן, ולאחר שיחה קצרה עמם שלף אקדח וירה בגונן ובנוסע שישב לצידו. גונן נפצע בתחילה אנושות ופונה במסוק צה"ל לבית החולים, אך נפטר מפצעיו. הפצוע השני נפצע באורח קל.

בלוויה השתתפו מאות בני אדם, בתוכם השר אורי אריאל, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ובכירי ישיבת מעלה אדומים שם למד גונן.

אימו, דבורה גונן, ספדה לבנה: "חיית את חייך כיהודי חופשי בארצו. אהבת את הארץ ואהבת את האמת. דגלת באמת וכך חיית. אהבת ארץ ישראל עבורך היה ערך עליון. גם אהבת את מי שחי בארץ. אהבת לטייל. כך גם נרצחת בטיול בארץ שאהבת".

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=916914448381337[/embed]

אחותו, רותי יוגב: "דני עמוד התווך של המשפחה אנו לא מאמינים אנו בחלום בלהות. הייתי דוגמה ומופת הכי קל לשקוע ולפול אבל אתה הצלחת, למדת בישיבה, אהבת תורה, את ארץ ישראל, תמיד עזרת לכולם, איש של חסד ואמת וטוב הלב שלך בסוף הביא למותך".

"דני הי״ד גילם בדמותו את אהבתו לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", אמר בהספדו השר אורי אריאל. "המעיין בו בילה דני ערב השבת לא יקרא עוד עין ביבון אלא עין דני ואני מתחייב לפתחו לאתר שיהיה מהמתויירים בישראל. המרצחים שלא רצו לראות בו את מעט המטיילים עד כה יראו כיצד ינהרו אליו אלפי יהודים נוספים. דני הי״ד שגר בלוד והיה תלמיד הישיבה במעלה אדומים האמין ופעל להגברת בניה החברתית והפיזית בכל מקום בארץ. אנו מחוייבים להמשיך את דרכו גם בחיזוק הפעילות החברתית ברחבי הארץ לצד חיזוק הבניה ושבירת הקיפאון ביהודה ושומרון״

הרב חיים סבתו, ראש ישיבת מעלה אדומים, בו למד גונן, ספד לתלמידו. "באת לישיבה עם חבורת לוד, נכנסת לישיבת מעלה אדומים עם הרבה שמחה והרבה אמונה בה', כמו כל עדתך בלוד. הבאת לישיבה שמחה ואמונה ועכשיו שבר על שבר".

"רוצחים ושפלים רצחו את בני ציון היקרים בעלי המידות והמוסר. הם לא חסים על חיי אחרים ועל חיי בני דתם. לא כך דרכנו - שבאמונה ובמידות נבנה את ארץ ישראל".

הרב ישראל סמט, ראש הגרעין התורני בלוד, אמר: "החזקת את משפחתך בשנים האחרונות והיית כתובת לכולם. מי עכשיו יעשה את הכול ויעזור לאחיו? מי יעזור לחברים שמבקשים עזרה?".