גרשון מסיקה נעצר בחשד לעברות שחיתות

בין העצורים בפרשת השחיתות החמורה נמצא ראש המועצה האזורית שומרון-גרשון מסיקה. המועצה: "אינו בין החשודים המרכזיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/12/14 16:59 ב בטבת התשעה

גרשון מסיקה נעצר בחשד לעברות שחיתות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בין העצורים בפרשת השחיתות החמורה, אותה הגדירו גורמי האכיפה כ'אחת הפרשות החמורות בתולדות המדינה' נמצא ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה.

מסיקה הינו בין 30 האישים הבכירים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, הנחשדים כי היו מעורבים בעברות של שוחד, מרמה והפרת אמונים באמצעות העברות כספים לעמותות וארגונים שונים.

מסיקה, סרן במיל, מכהן מאז 2007 כראש המועצה האזורית שומרון. ב-2012 נבחר לקדנציה שנייה לאחר שאיש לא התמודד מולו על התפקיד. בשנים האחרונות מרבה מסיקה לעסוק בפעולות הסברה במסגרת תפקידו, ותחת הנהגתו אורגנו סיורים רבים לאישי ציבור, עיתונאים ואזרחים מישראל ומהעולם בתחומי המועצה האזורית. הוא מתגורר ביישוב אלון מורה ואב לחמישה.

הבוקר הותר לפרסום כי חוקרי להב 433 עיכבו לחקירה שורה של אישים בכירים במשרדי ממשלה, וברשויות מקומיות בחשד שהיו מעורבים בעברות של שוחד, מרמה והפרת אמונים באמצעות העברות כספים לעמותות וארגונים שונים. בין הנחקרים סגנית השר פאינה קרישבאום מישראל ביתנו, מנכ"ל משרד ממשלתי וראשי מועצות מקומיות ואזוריות. בסך כהל מדובר על יותר מ-30 אישי ציבור, שנחקרו במסגרת מה שהוגדר כאמור בידי המשטרה כ"אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה".

על פי החשד אישי הציבור העבירו כספים לעמותות שלא היו זכאיות לכך ופעלו גם למינוי מקורבים. מהמשטרה נמסר כי "באישור היועץ המשפטי לממשלה, החלה חקירה על ידי האגף החקירות והמודיעין יחידת להב 433 והיחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון על ידי שורה של נושאי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ובהם: ח"כ/ית המכהן/נת כסגן/ית שר, כמה ראשי מועצות/רשות מקומית, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר, מנכ"לי/ראשי עמותות, מנכ"לי/ראשי איגודים, בכירים בתאגידים ציבוריים ופעילים פוליטיים".

"זה כשנה מנהלת להב 433/יאח"ה חקירה סמויה, תוך הפעלת כלים מודיעיניים וחקירתיים מגוונים ומתקדמים. זאת, לאחר שעלה חשד כי החשודים חברו יחדיו ופעלו באופן שיטתי לקידום ענייניהם הפרטיים והציבוריים ולקבלת כספים לצרכים אישיים וזאת תוך ביצוע עבירות שונות, באופן שפגע מהותית במנהל התקין בתחומי עיסוקם", הוסיפו במשטרה. "החקירה הסמויה חשפה, על פי החשד, קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה החשודים או מי מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד".

מצוות יועצי התקשורת של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, נמסר: "מר מסיקה משתף פעולה עם חוקריו באופן מלא. החשדות המופנים כלפיו אינו קשורים לתפקודו כראש מועצה בקדנציה הנוכחית או הקודמת.

הנושאים לגביהם תושאל עוסקים בדוחות כספיים ישנים של החברה לפיתוח השומרון, דוחות אשר נבדקו ע״י אנשי מקצוע ואף הגיעו לבית המשפט שפסק בעניין באופן ברור ודחה את התביעה הנגזרת שהוגשה בעניין זה.

בשל כך, ולאור העובדה כי מר מסיקה משתף פעולה למען מיצוי החקירה בעניינו, אנו משוכנעים שאין כל הצדקה לבקש הארכת מעצר או להגבילו באופן כלשהו. ענייני המועצה האזורית שומרון ממשיכים להתנהל באופן מסודר ללא קשר לחקירה המתנהלת. לבקשתו של ראש המועצה, גרשון מסיקה, מ"מ ראש המועצה יוסי דגן, ממלא את מקומו".