גרשון מסיקה ישמש כעד מדינה

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה ישעה עצמו מתפקידו וישמש כעד מדינה בפרשת השחיתות בישראל ביתנו. את מקומו ימלא סגנו יוסי דגן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/15 13:04 ג בסיון התשעה

גרשון מסיקה ישמש כעד מדינה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה ישמש כעד מדינה בפרשת השחיתות החמורה בישראל ביתנו, כך הותר היום (ה') לפרסום. במכתב לתושבים כתב מסיקה, "בימים האחרונים קיבלתי החלטה להשעות את עצמי מתפקידי כראש מועצה אזורית שומרון ובהתאם לה, אני מפסיק באופן מיידי את ניהול ענייני המועצה. את מקומי יחליף סגני, מר יוסי דגן מ"מ ראש המועצה. אני סמוך ובטוח כי יוסי יבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר, לאור ניסיונו הרב וכישוריו הברוכים".

"במשך כל שנות כהונתי וגם היום, אמשיך לעשות כל מאמץ לבנות ולפתח את השומרון. אנו שותפים בגאווה למשימה היסטורית בבנייה ופיתוח השומרון לדורות הבאים. זה הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי בעבר, בהווה ובעתיד", מסר מסיקה.

מסיקה, נעצר בדצמבר 2014 כחלק מפרשת השחיתות החמורה, אותה הגדירו גורמי האכיפה כאחת הפרשות החמורות בתולדות המדינה, בה בכירים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, בהם השרה לשעבר פאינה קירשנבאום ובכירים נוספים במפלגת ישראל ביתנו, חשודים כי היו מעורבים בעברות של שוחד, מרמה והפרת אמונים באמצעות העברות כספים לעמותות וארגונים שונים.

מסיקה, סרן במיל, מכהן מאז 2007 כראש המועצה האזורית שומרון. ב-2012 נבחר לקדנציה שנייה לאחר שאיש לא התמודד מולו על התפקיד. בשנים האחרונות מרבה מסיקה לעסוק בפעולות הסברה במסגרת תפקידו, ותחת הנהגתו אורגנו סיורים רבים לאישי ציבור, עיתונאים ואזרחים מישראל ומהעולם בתחומי המועצה האזורית. הוא מתגורר ביישוב אלון מורה ואב לחמישה.

לאחרונה גוייס מסיקה על ידי פרקליטות המדינה לשמש כעד מדינה, והוא צפוי כאמור להשעות עצמו מתפקידו עוד היום. במהלך היום יוציא מכתב לשר הפנים, מנכ״ל משרד הפנים, מזכיר המועצה ולגורמים נוספים בה הוא יודיע כי החליט להשעות את עצמו, עד להודעה אחרת, מהמשך הטיפול בענייני המועצה. בשלב זה, מבהיר מסיקה כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו. השעייתו תיכנס לתוקף באופן מיידי.

יש לציין כי לכל אורך התקופה בה מתנהלת החקירה בעניינו של מסיקה הקפידה המשטרה להצהיר שהוא אינו חשוד שלקח כספים לכיסו, אלא שפעל למען השומרון.

את מקומו של מסיקה ואת סמכויותיו כראש מועצה יקבל לידיו מר יוסי דגן שיכהן כראש המועצה בפועל.