גרשון מסיקה השתתף בכנס שיזמה מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה

ראש המועצה האזורית שומרון נאם בכנס שיזמו מפלגות הימין הקיצוני החברות באיחוד האירופי. "התועלת של השתתפותנו בדיון כזה עולה לאין ערוך על השאלה מי הזמין את הכינוס", הוא מסביר

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/12 09:48 כה באייר התשעב

גרשון מסיקה השתתף בכנס שיזמה מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, השתתף השבוע בכנס שיזמו מפלגות הימין הקיצוני החברות באיחוד האירופי שבבריסל ובראשן מפלגת "חירות" האוסטרית, אשר חלק מחבריה מעורבים בחוגים ניאו-נאצים ובחוגים מכחישי שואה.

מסיקה הופיע בפני חברי הפאנל בדיון שנשא את הכותרת "תהליך השלום במזרח התיכון", בו השתתפו יחד עמו גם ח"כ ניסים זאב ופרופ' הלל וייס מאוניברסיטת בר אילן. על אף הנכונות שהפגינו המשתתפים הישראלים בכנס, הקהילה היהודית באוסטריה ביקשה מהם שלא להשתתף בו, בטענה כי מדובר במתן לגיטימציה לחוגים אנטישמיים.

רבה של אוסטריה, הרב חיים אייזנברג, שיגר מכתב למשתתפי הכנס בו הוא טוען כי היות והוא מאורגן על ידי אנדריאס מלצר, אדם שהתפרסם בעבר בזכות התבטאויות אנטישמיות, הרי שמדובר במתן לגיטימציה לאיש. "בשם הקהילה היהודית אני מבקש שלא להגיע לכנס", כתב הרב אייזנברג.

מסיקה טען בתגובה כי "הכלל שמנחה אותי הוא 'האויב של אויבך הוא ידיד'. התועלת של השתתפותנו בדיון כזה עולה לאין ערוך על השאלה מי הזמין את הכינוס".

(צילום: המועצה האזורית שומרון)

בנאומו בפני חברי הפרלמנט טען מסיקה כי "אלו באירופה הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ וסכנה קיומית למדינת ישראל. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו".

ראש המועצה האזורית שומרון קרא לחברי הפרלמנט להפסיק את המימון לארגוני השמאל הקיצוני שפועלים לדבריו כדי לקעקע את הלגיטימציה של מדינת ישראל. "מדובר בארגונים קיצוניים בעלי אחיזה מזערית בציבור, המנסים בכל כוחם להסית את העולם נגד מדינת ישראל בעלילות שווא", טען מסיקה, "מוזר הדבר שדווקא בתקופה שחלק ממדינות באירופה נמצאות על סף התמוטטות ואחיותיהן החזקות נאלצות להפריש ממיטב כספן להצלתן, מוצאים לנכון גורמים מסויימים באירופה להוציא מיליארדי יורו על פעילות זו. אין הסבר הגיוני להתנהגות הזו".