ג‘רי סיינפלד מצטרף לארגון רבני "בית הלל"

הסטנאדפיסט היהודי המפורסם נעתר לבקשת רבני הארגון, שמעריצים את הסדרה בכיכובו, והודיע על הצטרפות לארגון הרבנים. מסתמן: ימונה לנשיא הארגון, אך לא יעסוק בפסיקת הלכה למעשה

חדשות כיפה כיפה הפוכה 22/02/13 13:53 יב באדר התשעג

ג‘רי סיינפלד מצטרף לארגון רבני "בית הלל"

הסטנדאפיסט היהודי המפורסם בעולם, ג‘רי סיינפלד, הודיע היום על הצטרפותו לארגון הרבנים ”בית הלל“. סיינפלד, אחד הכותבים והשחקן הראשי בסדרה האמריקאית המצליחה הנושאת את שמו "סיינפלד", נעתר לבקשת רבני הארגון, שחלק גדול מהם נמנים על מעריצי הסדרה.

בשלב זה לא ברור אם סיינפלד יחזיק בתפקיד רשמי בארגון, אך מקורות ב“בית הלל“ ציינו כי בכוונת רבני התנועה להציע לסיינפלד את תפקיד נשיאות ”בית הלל“ - תפקיד ייצוגי שלא כרוך בפסיקת הלכה. ”אנחנו לא חושבים שהוא מספיק חזק בשולחן ערוך“, אומר הרב מנשה פנחס לכיפה, ”הוא לא עומד בדרישות המכרז שלנו לרבניםרבניות שמסוגלים להקל בעיניים עצומות, תוך התבססות על שו“תים הלכתיים שאף אחד לא שמע עליהם“.

סיינפלד עצמו יבקר בישראל בשבוע הבא וייפגש עם רבני הארגון, למרתון הפרקים הנבחרים של ”סיינפלד“. המפגש, שצפוי להמשך כשבועיים, ייחתם בדיון שיתקיים בבית המדרש הרעיוני של ”בית הלל“, שיעסוק בשאלה: ”האם מותר להזמין חילוני לצפות יחד איתי במרתון סיינפלד, תוך כדי שהוא אוכל מזון לא כשר, שעבר עליו הפסח, בשבת?“.