גפני לאריאל: אתה עושה נזק למדינת ישראל

את הדברים הקשים אמר יו"ר ועדת הכספים, משה גפני בישיבה של הוועדה לאישור התקציב שהתקיימה היום (ה). מקורביו של אריאל: שגפני יעסוק במה שהוא הכי טוב בו לשנורר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/09/15 16:41 ד בתשרי התשעו

גפני לאריאל: אתה עושה נזק למדינת ישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המתיחות בירושלים סביב הר הבית וההתפרעויות גורמת למתיחות בקואליציה בין הבית היהודי ליהדות התורה: יושב ראש ועדת הכספים, משה גפני, תקף היום (חמישי) את שר החקלאות, אורי אריאל מהבית היהודי, על עלייתו להר הבית וטען שהוא עושה נזק מדיני לישראל.

"אני מוחה על זה שהוא עולה להר הבית", אמר גפני בישיבה של ועדת הכספים, "אני חושב שאין בזה הגיון מבחינה מדינית, אני חושב שהוא לא מתפקד כשר החקלאות. שיתפקד כשר החקלאות וידאג לארץ ישראל כשר החקלאות ולא בעלייה להר הבית". גפני גם הוסיף אמר: "עם שר חקלאות כזה אני בגלות. מיותר לחלוטין. נזק נזק".

גורמים בבית היהודי מסרו בתגובה על הדברים כי "עדיף שבמקום להתעסק בענייני אחרים, חבר הכנסת משה גפני יעסוק במה שהוא יודע לעשות הכי טוב - 'לשנורר'". גפני לא נותר חייב ואמר: "מה שאריאל עשה לחרדים אפילו יאיר לפיד לא עשה".

האצבע המאשימה של גפני כלפי אריאל לא לבד והיא הייתה גם בכמה מכלי התקשורת שטענו שעלייתו להר הבית של השר אריאל הייתה אחת מהסיבות להתפרעויות של המוסלמים בהר הבית. הפרשן אבי יששכרוף טען כי עלייתו להר של אריאל הייתה הניצוץ שהביא לגל האירועים האלימים בצירוף שינויים בנוהלי העלייה להר של המתפללים המוסלמים.