גנץ הזדעזע: "מי מחק את התפילה לשלום המדינה"?

הרמטכ"ל ביקר בכותל במסגרת אירוע פרטי והזדעזע לגלות כי התפילה לשלום המדינה נמחקה מאחד הסידורים המוצעים ברחבת הכותל. "קראתי מתוך הטקסט שהיה אמור להיות מחוק", הוא תיאר

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/12 08:16 טו בשבט התשעב

גנץ הזדעזע: "מי מחק את התפילה לשלום המדינה"?
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הביע זעם על מחיקת התפילה לשלום המדינה מאחד הסידורים בהם פגש באקראי ברחבת הכותל, במהלך השתתפותו באירוע פרטי שהתקיים במקום. רא"ל גנץ, שביקר ביום שישי ברחב הכותל ובמוזיאון שרשרת הדורות, סיפר לנוכחים על הגילוי המרגיז, שהתפרסם לראשונה בטורו של רז קיל בעלון "מצב הרוח".

"ביקרתי בכותל המערבי וביקשתי מחברי רב הכותל לרדת להגיד תפילה קצרה. מובן שהתפילה שאני מבקש לקרוא ממנה מורכבת משני פרקים: 'מי שברך' לחיילי צה"ל והתפילה לשלום המדינה", סיפר גנץ, שציין כי הוא "רוצה לספר משהו לא סימפטי. אני רואה איך רב הכותל בוחר את אחד הסידורים מערימה גדולה וכשאני פותח את התפילה לחיילי צה"ל אני רואה שהיא מחוקה בעט. אני הופך דף ופותח את התפילה לשלום המדינה וגם היא מחוקה בעט. מחוקה באופן שלפיו מישהו מתנכל לצה"ל ובחר למחוק את התפילה מהסידור. הוא לא הצליח למחוק הכל ואני בכוונה קראתי מתוך הטקסט שהיה אמור להיות מחוק".

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, הזדעזע אף הוא מהמקרה וטען כי "מדובר בחוצפה ובחילול הקודש. אני מזועזע שמאן דהו מסוגל לקשקש על סידור ועוד על תפילה לשלום חיילי צה"ל. לצערי קשה להתחקות אחרי מי שעשה את המעשה הנפשע הזה".