גם בשירות הלאומי: עליה בביקוש להתנדבות במרכזי זהות יהודית בדרום

זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית מצביע על עליה בביקוש להתנדבות במרכזי הארגון בדרום הארץ בעקבות מבצע צוק איתן "משברים ביטחוניים רק מובילים ליותר רצון להגיע לפריפריה ולחזק את האוכלוסייה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 20:01 כא באב התשעד

גם בשירות הלאומי: עליה בביקוש להתנדבות במרכזי זהות יהודית בדרום
אילוסטרציה: יחצ, צילום: אילוסטרציה: יחצ

לא רק בישיבות ההסדר. זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית מצביע על עלייה בביקוש לשירות לאומי במרכזי זהות יהודית באזור הדרום. למעלה ממאתיים מדריכות תחלנה בשנת הלימודים הקרובה שירות לאומי כמדריכות זהות במרכזים הפועלים בפיקוח האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. למרות החשש של ראשי האיגוד, הביקוש של בנות שירות למרכזי זהות בדרום הארץ לא פחת אלא אף עלה למרות צוק איתן.

מנכ"ל זהות, איתי גרנק: "לשמחתנו בבדיקות שערכנו בשבוע האחרון נמצא כי הביקוש כרגע מצוי במגמת עלייה, ורק מעיד כי משברים ביטחוניים, רק מובילים לחיזוק הרצון בקרב בנות שמיניסטיות להגיע ליישובי הפריפריה ולחזק את הזהות היהודית, אגב אפקט שדומה לעלייה בכמויות הגיוסים לקרבי בקרב בנים על אף הסכנות הטמונות בכך. עובדה זו צריכה לעודד אותנו שכן בנות זהות תורמות מעצמן ומשפיעות על הסביבה שבה הן משרתות".

כזכור, היום (א') פורסם ב'כיפה' כי למרות מבצע צוק איתן ואיום ירי הטילים לעבר יישובי הדרום, בישיבות ההסדר מזהים עליה בהצטרפות לישיבות שבדרום.