גם בצה"ל מתכוננים לימים הנוראים

אגף כוח האדם בצה"ל מאפשר לחיילים הדתיים להתכונן לימים הנוראים - זאת יום עיון על חשבון המערכת בתיאום עם ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/13 18:15 יב באלול התשעג

גם בצה"ל מתכוננים לימים הנוראים
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

חיילי צה“ל הדתיים יוכלו להשתתף ביום עיון כהכנה לקראת הימים הנוראים, זאת באמצעות ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית ובשיתוף פעולה עם תנועת ”תורה אחרי צבא“.

חיילים דתיים מבסיסי צה"ל באזור המרכז הגיעו החל משעות הבוקר לישיבת עטרת נחמיה בתל אביב להתכונן לימים הנוראים הממשמשים ובאים. במהלך יום העיון שהתקיים במקום, נתנו שיעורים בהקשר לחגי ראש השנה וכיפור על ידי רבני הישיבה הגבוהה ותנועת 'תורה אחרי צבא'. על פי פקודות מטכ"ל לכל חייל דתי ניתנת האפשרות להשתתף אחת לחודש ביום עיון תורני בדוגמת ימי העיון של תנועת 'תורה אחרי צבא' המאורגן בתאום עם גורמי הצבא וענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית.

ע' מחיל הים המשרת בקריה סיפר כי "יום העיון אפשר לחוש במעט את 'אלול' בישיבה. למדתי רבות והחוויה הייתה מרוממת".

אחד ממארגני יום העיון סיפר כי "חיילים וקצינים חדורי מוטיבציה מתגעגעים ללימוד ישיבתי ומוכנים לבלות יום שלם בישיבה. התכנים בנויים בצורה כזו שתעניק להם צלילה לימה של תורה המוסיפה עוז וענווה לחיילים והם חוזרים למקום משימתם מלאי אורה ושמחה, מלאי עוצמה להמשיך ולקדם את הצבא הקדוש שלנו בהכנתו הבלתי פוסקת לקראת הבאות ובמשימתו התמידית של הגנת הארץ והעם".

הרב אילן ציפורי יושב ראש הארגון 'תורה אחרי צבא', אמר כי "הימים הנוראים נראים אחרת אם מתכוננים להם כראוי והושקע מחשבה רבה ביום העיון לעסוק בימים הנוראיים מזווית הנוגעת למשרתים".