גם אלי ישי מצטרף לויכוח הגרסאות על הדיון במנהרות בקבינט

יותר ויותר חברי קבינט מעידים כי בישיבות הקבינט לא דיברו כלל על המענה לאיום המנהרות. אלי ישי: "דרכי פעולה לא הועלו בדיונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/16 15:05 כה בתמוז התשעו

גם אלי ישי מצטרף לויכוח הגרסאות על הדיון במנהרות בקבינט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

החזית בין השר בנט, לראש הממשלה נתניהו, בנושא המנהרות מחריפה ומתרחבת כשלקלחת מצטרפים חברי קבינט נוספים שהשתתפו בדיונים בזמן צוק איתן.


הבוקר, האשים שר החינוך בפתח ישיבת הממשלה את נתניהו ואמר: "לא צריך חודש כדי להכריע את חמאס". בהמשך אמר בנט כי על הממשלה והעומד בראשה לקבל את המלצות דו"ח מבקר המדינה לכשיתפרסם, ולפעול ליישומן "מבקר המדינה השקיע חודשים ארוכים בלימוד החומר על מנת שנוכל לקבל תמונת אמת ושנוכל להשתפר. הדו"ח יסודי, רציני ואמין. אנחנו צריכים לקבל את ההמלצות וליישמן".

ח"כ לשעבר אלי ישי, שלא היה חבר קבינט בזמן 'צוק איתן' אך שימש כחברי קבינט בקדנציה שלפניה, התייחס היום לויכוח בין בנט לנתניהו ואמר כי אמנם היו דיונים בישיבות על איום המנהרות אך לטענתו לא התייחסו לכך מספיק ולא נתנו את הדעת למציאת פתרונות ודרכי התמודדות עם הנושא, "לא התייחסו לזה במשקל הראוי, דיברו על זה אבל לא היה את כובד המשקל הראוי, לא היתה תוכנית עבודת מסודרת ודרכי פעולה לא הועלו בדיונים".

מי שגם כיהן בעבר בקבינט ונתן את גרסתו לנושא, הוא ח"כ וראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי מ'יש עתיד': "הדברים היו ידועים, אך עד כמה הם הובאו לידיעת הקבינט ועד כמה היתה למדינת ישראל אפשרויות פעולה אפקטיביות בנושא המנהרות, אלה שאלות שצריכות בירור מעמיק ונוקב". פרי גם רמז לכך שיש לכאורה נסיונות טיוח והסתרה של העובדות, "אני מצר על כך שדו"ח פנימי של ועדת חוץ וביטחון לא פורסם עד היום, למה הוא לא פורסם? צריך לשאול את ראש הממשלה". לבסוף אמר פרי שההתנהלות בזמן צוק איתן צריכה להדאיג את הציבור בישראל.

כזכור בסופ"ש האחרון, איים מבקר המדינה כי אם ראש הממשלה ימנע את פרסום הדו"ח, הוא יפעל להקמת ועדת חקירה ממלכית. בהמשך הודה השופט בדימוס, יוסף שפירא, כי איומו אינו אפקטיבי אך הוא מתכוון להטיל את כל כובד משקלו ע"מ שהדו"ח יפורסם במלואו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן