גל השריפות נמשך: תושבי זכרון יעקב ודולב פונו מבתיהם

השריפה בזכרון יעקב התחדשה הבוקר וכ-3000 תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם. הלילה פרצה שריפה גם ביישוב דולב וכ- 40 בתים פונו מחשש לחייהם. נבדקים החשדות להצתה

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/11/16 07:35 כב בחשון התשעז

גל השריפות נמשך: תושבי זכרון יעקב ודולב פונו מבתיהם
דוברות כבאות והצלה מחוז חוף, צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

החל מאתמול בצהריים משתוללת שריפה בזכרון יעקב, במהלך הלילה דעכה האש אך הבוקר התגברו הלהבות. מוקד נוסף של גל השריפות הוא היישוב דולב בבנימין, ממנו פונו במהלך הלילה כ- 40 בתים. במשטרה נערכים ליומיים רוויי שריפות בעקבות תנאי האקלים היבשים, בשילוב עם רוחות מזרחיות ערות.

30 צוותי לוחמי אש בסיועם של צוותי כיבוי וארבעה מטוסים, עמלים, מאתמול בצהריים, על השריפה הגדולה שפרצה בזכרון יעקב. כ-3,000 בני אדם נאלצו לבלות את הלילה מחוץ לבתיהם בעקבות השריפה. לאחר שבמהלך הלילה דעכה האש, לפנות בוקר היא התגברה והתפשטה לכמה מוקדים נוספים, זאת בשל התחזקות משמעותית של הרוחות.

לאחר שמספר תושבים ניסו לחזור לבתיהם במהלך הלילה, הוציאה המשטרה הודעה מיוחדת בה הדגישו שתושבי השכונות שפונו בזכרון יעקב, אינם רשאים עדיין לשוב לבתיהם. יש עדיין חשש להתלקחות מחודשת של האש, והמשטרה קוראת למפונים להיערך לשהייה באזורים מרוחקים שלא בקו האש.

(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

בתוך כך, כ-40 בתים פונו אמש ביישוב דולב שבבנימין בעקבות שריפת חורש שפרצה בסמוך לה. 21 צוותים פעלו במהלך הלילה בשלושה מוקדים והשיגו שליטה על האש, שהגיעה לגובה של 20 מטרים. בשטח פעלו עשרות צוותי כיבוי שבמשך הלילה נאבקו בלהבות שפרצו בשלושה מוקדי בעירה שונים. מכלי גז בערו ונשמעו פיצוצים, ושלושה מבנים נדלקו וניזוקו. לא נמסר על נפגעים. נכון להבוקר דווח על השתלטות סופית על מוקדי האש.

(צילום: אוהד אמיתון. TPS)

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ערך אמש דיון הערכת מצב, סמוך למקום השריפה בזכרון יעקב. בהערכת המצב, עם כוחות הכיבוי וההצלה, אמר השר ארדן: "לפני שש שנים ביקרתי צפונה מכאן בשריפה בכרמל, הייתי אז השר להגנת הסביבה, רואים הבדל ענק בין אז להיום ולשמחתי הופקו מירב הלקחים. ניתן לראות זאת החל מהחפ"ק האחוד של כל הכוחות כולם והשפה המשותפת שיש לכל הכוחות, ההחלטות המהירות על פינוי תושבים, סגירת הצירים ואי לקיחת הסיכונים באשר לחיי אדם יחד עם שדרוג יכולת החוזי והעברת תמונות מהשטח לכוחות".

(צילום: דוברות השר לביטחון הפנים)

עם זאת הדגיש השר, "עדיין הסכנה קיימת, אנו מקבלים כאן תזכורת מאוד לא נעימה שאסון כמו שהיה עלול לחזור, לכן, לשם הזהירות הנחתי את הכוחות שבכל מקום בו יש ספק אז אין ספק, יפונו הבתים לא יקוימו לימודים, כל הפתרונות שתזדקקו להם מהממשלה תקבלו ונעמיד מה שצריך".

"הנקודה העיקרית היא שיש לנו ביומיים הקרובים מזג אויר אופטימלי להתפשטות של שריפות, לכן כל הכוחות ברשות המשטרה נערכים בכל הזירות. אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לציבור לערנות מוגברת מה קורה באזור שלהם, להזעיק את הכוחות מוקדם ככל שניתן ולדווח על כל תחילת שריפה, אני מקווה שנסיים את השבוע הזה בשלום וללא נפגעים", הוסיף ארדן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן