גל השריפות נמשך: הלילה פונו עשרות משפחות מטלמון

220 שריפות פרצו מאז אתמול, ההערכה היא שתנאי מזג האוויר יגרמו לשריפות נוספות ביממה הקרחובה. בנוסף לכך בחלק מהשריפות מדובר ככל הנראה בהצתות. היום יגיעו מטוסים מרוסיה, יוון וקרואטיה לסייע בכיבוי השריפות

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/11/16 07:34 כג בחשון התשעז

גל השריפות נמשך: הלילה פונו עשרות משפחות מטלמון
דוברות טלמון, צילום: דוברות טלמון

השריפות ברחבי הארץ ממשיכות להשתולל. הלילה המקומות העיקריים שריכזו את מרבית ההכוחות, היו שריפות בהרי ירושלים שאיימו על כביש 1, באזור משגב שם פונו 250 משפחות מבתיהם וביישוב טלמון ממנו פונו במהלך הלילה כ-60 משפחות שלפי שעה הורשו לחזור לבתיהם.

תנאי מזג האוויר הקיצוניים, בתוכם היובש והרוחות העזות, גורמות למוקדי השריפות להתפשט למקומות חדשים ובלתי צפויים, מה שמקשה את עבודת כיבוי האש של הצוותים. כך היה הלילה באזור נטף שבהרי ירושלים, כשהאש איימה לפרקים על כביש 1 וכעת היא מתקרבת ליישוב נווה אילן. בשירותי הכבאות חוששים כי הרוח תשנה כיוון ותגרום לאש להתקדם במהירות לבתים ולכביש. בינתיים, באזור שער הגיא נערכים להגן על תחנת הדלק ועל מכל כלור גדול שבמתקן מקורות.

(צילום: כבאות והצלה יוש)

שריפה שפרצה באזור מודיעין הובילה לחסימת כביש 443 לכיוון ירושלים בצומת שילת. המשטרה קוראלת לנהגים לבחור בדרכים חלופיות. במקביל, הצליחו כוחות הכיבוי להשג שליטה על השריפה שפרצה בלילה, סמוך ליישוב טלמון שבבנימין. 60 המשפחות המתגוררות בקו הבתים הראשון של היישוב, שפונו אתמול, טרם הורשו לשוב לבתיהם, אך לפי שעה מסתמן שבקרוב הן יוכלו לעשות כן. בשלב מסוים בלילה הוחלט לפנות גם את ספרי התורה מבית הכנסת ביישוב. במהלך הלילה והבוקר פועלים כ-20 צוותים במקום. "האש החלה לנוע במהירות מכיוון הוואדי לבתי היישוב", סיפר אלי ימיני, תושב טלמון. "הלכנו במהירות ודפקנו על דלתות בתי השכונה. הערנו את המשפחות והוצאנו אותם מהר מהבתים. זה לא נעים ככה לקום בבהלה. כל אחד לקח את מה שהוא יכול ומשפחות אחרות מהיישוב מארחות אותם". לדבריו, "הילדים מבוהלים, זה לא נעים להיות בסיטואציה כזו. במזל לא נגרם נזק לבתים. אנחנו מקווים שהכוחות יצליחו להשתלט על האש במהלך הבוקר".

(צילום: tps)

הכוחות ממשיכים לפעול גם לכיבוי סופי של השריפה שפרצה אתמול באזור משגב, בין היישובים שעב, גילון וצורית. עד כה הושגה שליטה חלקית על האש, אך 250 המשפחות של היישוב גילון, שפונו מבתיהם, טרם הורשו לשוב אליו. שני בתים נפגעו מהלהבות ביישוב ובתום הערכת מצב הוחלט לחסום את הגישה למקום.

מאז אתמול בבוקר נרשמו 220 שריפות ועל פי ההערכות גם היום צפויים לפרוץ שריפות במוקדים שונים בשל תנאי מזג האוויר החריגים. יחד עם זאת, גוברות ההערכות שלפחות בחלק מהשריפות מדובר בהצתות על רקע לאומני. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקשו מכמה מדינות זרות סיוע במטוסי כיבוי. איטליה, יוון, קפריסין ורומניה הודיעו כי הן מוכנות וערוכות לשלוח מטוסי ומסוקי כיבוי לישראל. היום יגיחעו מטוסי כיבוי מרוסיה יוון וקרואטיה. נתניהו הודה להם בחשבון הטוויטר שלו כשכתב: "תודה לרוסיה, יוון וקרואטיה, ששולחות לישראל מטוסי כיבוי כדי לסייע לטייסת שלנו במאמצי הכיבוי. תודה לכוחות החירום וההצלה שלנו, אני מצדיע לכם".