גלעד חדש לזכר הנערים החטופים בגוש עציון

גלעד לזכר אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל שנרצחו הוקם סמוך למקום בו נחטפו לפני כחודשיים וחצי. הרעיון לבניית הגלעד נעשה ביוזמתם של בני נוער מהיישוב בת עין בגוש עציון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/08/14 14:55 ג באלול התשעד

גלעד חדש לזכר הנערים החטופים בגוש עציון
מואז גוש עציון, צילום: מואז גוש עציון

לאחר עבודה מרובה ותכנונים מוקפדים הסתיים הקמתו של הגלעד בגוש עציון לזכרם של שלושת הנערים החטופים -גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל. הגלעד הוקם ליד תחנת האוטובוס בטרמפיאדה שבה הם נחטפו. הרעיון לבניית הגלעד נעשה ביוזמתם של בני הנוער מהיישוב בת עין שבגוש עציון, שהעלו את הרעיון ביום בו נמצאו גופותיהם של הנערים.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל נרתם לפרויקט וציין כי המועצה מוכנה לסייע בכל אשר נדרש, מתוך מטרה לרתום את בני הנוער להקמת פינה סביבתית-ערכית שתעניק מקור לזיכרון ולגאוות יחידה כאחד. תוך כדי הקמת הגלעד רכשו הנערים כלים רבים, הן כלים טכניים ועבודת צוות אחראית והן כלים ערכיים משמעותיים המשלבים יוזמתיות ואכפתיות.

(צילום: מואז גוש עציון)

(צילום: מואז גוש עציון)


משתלת גני חברון באלון שבות תרמה שיחי נוי שנשתלו מסביב לגלעד ונרתמו לפרויקט שלושה עצי זית בוגרים, אחד לזכר כל נער. האמן יובל כהן מבת עין הצטרף גם הוא למשימה ויצר עמוד אבן עם מודל אמנותי בשילוב המילים "עם כלביא יקום".

(צילום: מואז גוש עציון)

יאיר גולדשמיד, עובד היחידה לקידום נוער בבת עין, סיפר כי "הפרויקט החשוב הזה הוכיח שוב את הכוחות הגדולים הטמונים בבני הנוער שניצלו את ימי החופש ונרתמו בצורה מעוררת התפעלות לעניין והתאמצו מאוד עד להשלמת הפרויקט. במהלך העבודות הרגשנו עד כמה טמונים בעבודה פיזית כוחות מרפא, התחדשות וגילוי חוזקות בקרב בני הנוער."

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון: "הגלעד הוא סמל שלנו לזיכרון למאבק. זיכרון של אותם אהובים ויקרים לכולנו, ומאבק על אדמתנו וזכותנו להתיישב בארץ ישראל. אני מברך את בני הנוער על היוזמה והחריצות ומייחל בשורות טובות לעם ישראל".