גלט: נגבש תקנות לכניסה מסודרת לתפילה בהר הבית

מנכ"ל משרד הדתות, אלחנן גלט, מבקש לבחון לראשונה את הסדרת התקנות אשר יאפשרו כניסה מסודרת לתפילה בהר הבית, 46 שנה לאחר שצה"ל הכריז כי "הר הבית בידינו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/05/13 13:44 כח באייר התשעג

גלט: נגבש תקנות לכניסה מסודרת לתפילה בהר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום (ד‘) דיון מיוחד לרגל יום ירושלים, שעסק בנושא "הריבונות על הר הבית והסדרי התפילה במקום". יו“ר הועדה, ח“כ מירי רגב, יזמה את הדיון לאור המצב הבלתי אפשרי הקיים היום, של אפליה, בו נאסר על יהודים הרוצים להתפלל בהר הבית להיכנס למקום על רקע היותם יהודים.

"לא יתכן שבמדינת ישראל יהודים צריכים למצוא את עצמם כיהודים עומדים בצד. הר הבית יהיה מקום שבו כל אחד יוכל להתפלל על פי דתו", אמרה רגב. לדבריה, סוגיית הר הבית קשורה למיינסטרים וללב העם היהודי שבמשך אלפי שנים ערג להר הבית.

מנכ"ל משרד הדתות, אלחנן גלט, הפתיע ואמר כי המשרד מבקש לבחון בקרוב ובהקדם את הסדרת התקנות שיאפשרו כניסה מסודרת להתפלל בהר הבית, כזכות יסוד. למעשה, זוהי פעם ראשונה מזה 46 שנה מאז שחרר צה"ל את הר הבית שיוסדו תקנות מסוג זה.

ח"כ משה פייגלין טען בדיון כי השאלה העיקרית העומדת לפנינו היא שאלת הריבונות על הר הבית, וכי לא מדובר בשאלה ביטחונית או דתית. לטענתו, "הבעיה של הווקף היא לא בתפילה, אלא בסממן הריבוני שהתפילה מייצגת. מבחינתם זהו כרסום בריבונות הטוטאלית של האסלאם על הר הבית" ולכן לדעתו זהו הזמן לצקת תוכן במשפט "הר הבית בידינו".