גלאון דורשת מאריאל: אל תזכיר לפני הבחירות את יו"ש

בתביעה קנטרנית שהוגשה לוועדת הבחירות דרשה גלאון כי אריאל לא ישתמש במילים יהודה ושומרון לפני הבחירות. החלטת השופט ג´ובראן תימסר בהמשך היום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/01/15 12:29 ז בשבט התשעה

בדיון שנערך היום בבוקר בוועדת הבחירות בפני יו"ר הוועדה, השופט ג'ובראן. דרשה חברת הכנסת, זהבה גלאון, באמצעות עורכת דינה, כי שר הבינוי, אורי אריאל, ממפלגת הבית היהודי, ימנע מלהזכיר במהלך הימים לפני הבחירות את המילים "יהודה ושומרון".

הבקשה הקנטרנית והמגוחכת הגיעה כהמשך לתלונה שהגישה גלאון ליועץ המשפטי לממשלה כנגד השר אריאל בנוגע למכתב ששלח לאחר הפיגוע בצרפת. המכתב שמוען לרשויות ביו"ש קרא להם להיערך לעלייה אפשרית של יהודי צרפת. גלאון ביקשה צו מניעה לתכנית, זאת מכיוון שלטענתה מדובר ברווח פוליטי וגידול היישובים ביו"ש במסווה של דאגה לעליה. היועץ המשפטי לממשלה דחה את התלונה וציין, כי מדובר בתכנית ללא כל תוקף רשמי שהוצבה כבר לפני יותר מחצי שנה ולא ברעיון חדש שנוצר לקראת הבחירות.

בדיון בוועדה הבוקר, הבהיר השר באופן חד משמעי, כי אין שום תכנית ממשית כזאת ומדובר היה בהצעה גרידא ולא במשהו שעומד בפני ביצוע מהיר ועכשווי. כתוצאה מכך ניסתה גלאון לדרוש, כי כל אזכור של "מקומות השנויים במחלוקת מדינית", כלומר, 'יהודה ושומרון' ייאסר על השר.

הפרקליטות עמדה לצדו של השר והסכימה עם דעתו, כי מדובר בדרישה חסרת היגיון והשופט ג'ובראן צפוי במהלך היום למסור את החלטתו הסופית בנושא.