גינויים חריפים לפינוי במצפה אביחי

תגובות קשות במערכת הפוליטית לפינוי הבוקר בקריית ארבע. השר אריאל: "זריקת עידוד לארגוני הטרור". סגן שר הביטחון: "פינוי מבנים יבילים בלתי חוקיים יובא לאישורי לפני ביצוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/16 16:01 ג באלול התשעו

גינויים חריפים לפינוי במצפה אביחי
דוברות תנועת נחלה, צילום: דוברות תנועת נחלה

תגובות קשות בעקבות פינוי שכונת מצפה אביחי הנמצאת בסמוך לבית משפחת אריאל, בו נרצחה הלל הי"ד לפני כחודשיים.

לפני זמן קצר פורסמה הודעה מטעם לשכת סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, לפי ישונה נוהל הפינוי. "בעקבות שתי פעולות פינוי שבוצעו אתמול ביישוב אש קודש והיום במצפה אביחי שליד קרית ארבע, שיגר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מכתב למתפ"ש בו הוא מנחה אותם כי מהיום פינוי מבנים יבילים בלתי חוקיים בנוהל פלישה טרייה, יובא לאישורו לפני ביצוע" ע"פ ההודעה, הנוהל החדש יחליף את הנוהל שנקבע בתקופתו של השר לשעבר יעלון, "הנחיה משנה את הנוהל הקיים היום. הנוהל הקיים כיום נקבע בתקופתו של שר הביטחון הקודם יעלון בו ניתן לפנות מבנים יבילים בלתי חוקיים ללא אישור הדרג המדיני תוך 60 יום".

שר החקלאות אורי אריאל, קרוב משפחתה של הלל הי״ד, תקף בחריפות את הפינוי והדגיש: ״מתוקף הנסיבות, פינוי המבנים בגבעה הסמוכה לבית משפחתה של הלל אריאל הי"ד שנרצחה בסמוך, כואב לי באופן אישי אבל יש לכך השלכות ציבוריות. הריסת מבנים ביו״ש הם סטירת לחי להתיישבות וזריקת עידוד עבור ארגוני הטרור. לא סביר בעליל ששר הביטחון מאשר הריסת מבנים של ישראלים ובמקביל מאשר בניה ופיתוח לפלסטינים. אני קורא לשר הביטחון להתערב בהקדם ושינחה את הגורמים הרלוונטיים להפסיק את ההריסה לאלתר.״

חה"כ מיקי זוהר קרא הבוקר "לעצור מיידית את ההרס". בדבריו הדגיש זוהר כי "יש למנוע את הפינוי באופן מיידי. החלטת הפינוי מעבירה מסר בעייתי של כניעה לארגוני הטרור, וזאת לאחר שבשטח הגבעה מתוכננות 292 יח"ד כחלק מתכנית מתאר של היישוב קריית ארבע וכתגובה לרצח של הלל יפה ז"ל. חשוב להימנע בכל מחיר מקטיעת החלוציות וקביעת הריבונות בשטחי ארצנו ומהמשך פעולות שגורמות נזק מצטבר בלתי הפיך להתיישבות ביהודה ושומרון."

יו"ר ועדת חוקה ומשפט חה"כ ניסן סלומיאנסקי תקף אף הוא בחריפות את התנהלות הממשלה ושר הביטחון בנושא: "משונה שדווקא עם כניסתו של שר בטחון חדש התחילו הפינויים בסיטונאות. אני קורא לראש הממשלה, ולשר הבטחון לעצור מיידית כל פינוי ביו"ש".

חבר הכנסת מוטי יוגב פנה כבר אמש לשר הביטחון, למתאם הפעולות בשטחים ומפקד פיקוד מרכז בדרישה להבהרות בסוגיית הפינויים האחרונים. יוגב: "נשאלת השאלה מדוע פועלים באופן חד צדדי בלא ליידע, בהרס בית בהתיישבות היהודית על אדמות מדינה, עם אופק הסדרתי? זה לא מידתי ביחס לכמעט אי האכיפה בבניה בלתי חוקית פלשתינאית על אדמות מדינה בשטחי c".