גיוס ראשון ל"מכינת המשטרה"

המכינה המכשירה צעירים דתיים לשירות במשטרת ישראל, גייסה בהצלחה את מחזור התלמידים הראשון המשתלב בפעילות המשטרה. המפכ"ל: מדובר בפרויקט אסטרטגי החשוב למשטרה ולחברה הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 19:24 יד באלול התשעא

גיוס ראשון ל"מכינת המשטרה"

לראשונה התגייסו היום (ג') 18 מתלמידי "מכינת המשטרה", לשירות פעיל כשוטרים דתיים במשטרת ישראל. מדובר בגיוס המחזור הראשון של "מכינת המשטרה", הפועלת ממכינת אלישע, תוך שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל.

"מכינת המשטרה" הוקמה באלישע לפני כחצי שנה, ביוזמה לשלב את המגזר הדתי לאומי בפעילות המשטרתית. היוזמים טענו כי שילוב הדתיים במשטרה נובע לא רק מן העובדה כי מדובר בציבור איכותי אלא, לא פחות מכך, כי מדובר בסיוע לאיחוי השבר שנוצר לאורך השנים החל מיישום תוכנית ההתנתקות ועד לאירועי עמונה, אשר יצרו מתח בין המשטרה לבין ציבור המתיישבים.

הפרויקט משלב למעשה את בוגרי המכינות בשירות המשטרה באופן מדורג, תוך שילוב לימודי תורה ועבודה במשטרה. במסגרת הפרויקט מתוכננים להתגייס למשטרה בוגרי המכינות אשר שירותם הצבאי כלל שרות ביחידות קרביות.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, נועד לאחרונה עם יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא הרב דרוקמן, ראש מכינת אלישע הרב יצחק ניסים ומר נחי אייל- יוזם הפרויקט, כדי לסכם את שילובם של בני הציונות הדתית בתפקידי הליבה במשטרה. מפכ"ל המשטרה הגדיר את הפרויקט כאסטרטגי וחשוב למשטרה ולחברה וציין כי גיוסם של בני המכינה הדתיים תספק לציבור הדתי את המענה המקצועי והראוי לו.

ניצב ירון בארי, ראש ענף משאבי אנוש במשטרה, ציין כי "בהכירי את בני הציונות הדתית, איכותם ועומקם אנו שמחים על שילובם בתפקידי הליבה במשטרה. נמשיך להוביל ולהרחיב את מעגל המתגייסים מקרב בני הציונות הדתית במגוון תפקידים במחוזות וביחידות המשטרה".