גידול במספר הילדים והנערים במקלטי החירום של רשת "אמונה"

זאת בשל ההידרדרות במצב הכלכלי בישראל. יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה: אנחנו הארגון החינוכי והחברתי הגדול ביותר בציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/13 12:11 יב באלול התשעג

גידול במספר הילדים והנערים במקלטי החירום של רשת "אמונה"
יחצ, צילום: יחצ

מוסדות החינוך של תנועת האישה הדתית לאומית "אמונה" פותחים את שנת הלימודים תש"ע עם גידול נוסף במספר התלמידים - הן בבתי הילדים ובכפרי הנוער והן באולפנות ובתיכונים, ועם יותר מ - 8500 ילדים ב - 135 מעונות הפזורים בכל רחבי הארץ, וביניהם גם מעונות חדשים (בכפר רתמים שבנגב ובאפרת) ומעונות רב-תכליתיים, הפועלים עד לשעות הערב.

"אמונה", זוכת פרס ישראל על פעילותה החינוכית והחברתית, מפעילה, בין היתר, גם פנימיות ובתי ילדים טיפוליים, וכן מקלטי חירום. החרפת הבעיות הכלכליות בקרב אוכלוסיות מצוקה, מוצאת את ביטויה גם במספר גדל והולך של ילדים במצבי סיכון ומצוקה, הנשלחים, או מובאים לצרכי הגנה ובצווים של בתי משפט, אל מקלטי החירום.

עשרות מעונות עברו במהלך החופשה "מתיחת פנים", הכוללת אבזור מודרני, משחקים חדשים והשקעה של מיליוני שקלים בשיפוצים, בניקיון ובסיוד וכן באמצעי בטיחות ובטחון. להורי הילדים ניתנת גם האפשרות להשלים מעטפת חינוכית טיפולית באמצעות שירותי הייעוץ המשפחתי הניתנים, במקרי הצורך, במרכזי אמונה.

מנהלת האגף לגיל הרך, מאיה וזנה, מציינת כי דגש מיוחד ניתן במעונות על מזון בריא ותזונה נכונה. כל הצוותים - מפקחות, מנהלות המעונות, המחנכות והמטפלות - עברו השתלמויות והדרכות ריענון מקצועיות.

יו"ר אמונה ליאורה מינקה, יחד עם בכיר נציגי ההנהלה דוד הדרי, יערכו בשבוע פתיחת הלימודים ביקורים בכמה מן המוסדות והמעונות. "הוכחנו כבר לא פעם כי אמונה היא התנועה הגדולה והבולטת ביותר בציונות הדתית, ואנו שבים ומוכיחים כי היא גם התנועה המובילה והמתקדמת ביותר בתחום החינוך והרווחה. אמונה גאה במדיניות החברתית-חינוכית שלה ובשילוב האינטגרטיבי. כל הצעירות באולפנות מקבלות על עצמן מחויבות אישית לפרויקטים בתחומי הקהילה. עיקר גאוותנו על ההשקעה המקצועית והתקציבית בהון האנושי ובטיפוח וקידום ילדים ונערות, שהם הדור הבא והמבטיח של המדינה והחברה בישראל", אמרה מינקה.