גזר הדין של אזריה: שנה וחצי מאסר

בנוסף לכך, נגזרה עליו שנת מאסר על תנאי והוא יורד לדרגת טוראי. בהקראת גזר הדין אמרו השופטים כי מדובר ב-"מעשה חמור מאוד. ערך החיים הוא הנעלה בערכים". עם זאת הם הוסיפו כי "הנאשם לא קיבל פקודות ברורות. ניכר כי נגרמו לאזריה נזקים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/02/17 12:43 כה בשבט התשעז

גזר הדין של אזריה: שנה וחצי מאסר
פלאש 90. גים הולנדר, צילום: פלאש 90. גים הולנדר

בית הדין הצבאי בקריה גזר על החייל אלאור אזריה שנה וחצי מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי. אזריה שהורשע לפני מספר שבועות בהריגת מחבל מנוטרל, צפוי לערער על העונש ועל עצם הרשעתו.

סנגוריו של אזריה צפויים גם לבקש את דחיית ביצוע גזר הדין, בתקווה שהערעור שהם מתכוונים להגיש יתקבל.

בכניסתו לאולם בית הדין, התקבל אזריה בחום ע"י בני משפחתו וחבריו ואף זכה למחיאות כפיים מהיושבים. בתחילת הדיון פנה אביו של החייל צ'ארלי אזריה, לקהל בבקשה לשמור על איפוק: "אין לנו ציפיות מגזר הדין. אל תפתחו את הפה אל תקללו אנחנו אוהבי העם. כל החיילים פה שלנו תשמרו על איפוק. שלא יציירו אותנו כעבריינים".

ראשת ההרכב השופטת אל"מ מאיה הלר, פתחה את הקראת גזר הדין וציינה כי מדובר ב-"מעשה חמור מאוד. לא נחזור על ההרשעה". למשמע הדברים פרצה אושרה אזריה, אמו של אלאור, בבכי. בהמשך הוסיפה אל"מ הלר כי "מעשיו של הנאשם פגעו במספר ערכים בסיסיים. ערך החיים הוא הנעלה בערכים. לא ניתן להפריז בצורך המצפן המוסרי של החברה הישראלית, ובחובת השמירה על טוהר הנשק".

עם זאת, השופטת הלר גם ציינה את הנסיבות המקלות, "לא נעלמו מעינינו הנסיבות המבצעיות שבה בוצעה העבירה. הנאשם לא קיבל פקודות ברורות. הזירה הייתה מורכבת ומתוחה ויש לתת לכך משקל מה בעת גזירת הדין". היא התייחסה לכך גם ש-"מאז האירוע אלאור סובל מפוסט טראומה ונפגש עם קצין בריאות הנפש. ניכר כי נגרמו לאזריה נזקים. למשפחתו התמודדות לא פשוטה שהדירה שינה מעיניהם".

בנוגע לזמן שאזריה שהה במעצר היא אמרה כי "הנאשם נתון במעצר פתוח מזה למעלה לעשרה חודשים. לא ניתן להמעיט מהקשיים הכרוכים בשירות בתנאים כאלה, עליהם גם עמד מפקד נחשונים שהעיד". הלר גם הביעה ביקורת מרומזת על שר הביטחון לשעבר משה יעלון ואחרים ש-"בשלב שבו התבטאו, חקירת מצ"ח הייתה בראשיתה. כשמדובר בעניינים של חקירה ראוי שימתינו עד להתבהרות התמונה".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב על גזר הדין ואמר כיביטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית. אזריה נשלח להגן על אזרחים בעיצומו של גל טרור, החקירה זוהמה מיסודה". גם חברו לסיעה השר אורי אריאל, צייץ בטוויטר ברוח דומה וכתב כי "גזר הדין מאחורינו, הגיע זמן חנינה".