גוש עציון סוערת: "אנשים משתגעים שהמועצה בשקט, אבל פוחדים לדבר"

מכתבי תמיכה במשפחת פרל במייל היישובי, דרשות על לשון הרע בבית הכנסת ודרישה "לקחת אחריות ולהימנע מדיבורים מיותרים". זעם על שתיקת פורום תקנה "הוא כאילו לא צד בסיפור"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/09/16 12:34 טו באלול התשעו

גוש עציון סוערת: "אנשים משתגעים שהמועצה בשקט, אבל פוחדים לדבר"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

גוש עציון סוערת בימים האחרונים עקב פרשת ההטרדה המינית של ראש המועצה, דוידי פרל, שפורסמה בשבוע שעבר. אף גורם מוסמך מטעם המועצה, מטעם מועצת יש"ע וכמעט אף אחד מרבני הגוש, לא יצא בפומבי נגד פרל ולא דרש את התפטרותו. התושבים דורשים מענה, ונותרים מתוסכלים.

בתכנית של קרן נויבך הבוקר ברשת ב', אמר רועי שרון, כתב ערוץ 10 שחשף את הפרשה, כי ביום שישי האחרון כתבה תושבת אלון שבות פוסט ביקורת חריף נגד פרל וחטפה ביקורת מאז. באלון שבות לדבריו, דרשת הרב בערב שבת הייתה בנושא לשון הרע ופרסומים בתקשורת. "אנשים משתגעים שהמועצה בשקט, שאנשים לא דופקים על השולחן ושראש המועצה לא מתפטר. זה מאוד מטריד שם הרבה אנשים אבל הם פוחדים לדבר".

מקרה נוסף שאירע ביום שישי האחרון וחולל סערה התרחש במייל היישובי של היישוב אלון שבות. בהודעה ששלח הרב יוסף צבי רימון, אחד מרבני השכונות ביישוב נכתב "בשעה קשה זו, נחזק את משפחת דוידי ושלומית פרל ואת משפחת הרב גדעון ויסכה פרל" הרב כתב גם כי "על כולנו לקחת אחריות ולהימנע מדיבורים מיותרים בנושא זה ולהתרחק משמועות, בע"ה שנזכה כולנו לבשורות טובות, ישועות ונחמות". תושבים רבים זעמו עקב הגיבוי שראשי גוש עציון מעניקים לפרל ובכך מחלישים את המתלוננת.

בעקבות הביקורת שלח הרב רימון מייל נוסף לתושבי היישוב וכתב: "בכדי להסיר כל ספק, ברור שכל מי שמרגישה פגיעה מינית בכל מקרה שהוא, צריכה לפנות ולא לחשוש. יש לומר כל תלונה לגורם מתאים בקהילה או מחוצה לה. צריך לדעת, שלעתים דיבורים מיותרים, ללא ביסוס, גורמים לנשים לחשוש מלגשת ולדבר. צריך לדאוג שתהיה אפשרות של כל איש או אישה שמרגישים בפגיעה מינית, להתלונן על כך ללא חשש".

רועי שרון טען כי אחת הסיבות למצב שנוצר הוא שתיקת פורום תקנה מאז חשיפת הפרשה, "פורום תקנה מסרב להתייחס, מסרב להגיב, התוצאה היא שזה גרסת כתב בערוץ 10 מול גרסת ראש המועצה. פורום תקנה הוא כאילו לא צד בסיפור" אמר שרון והוסיף כי ההתייחסות אל התקשורת כאל גוף שמאלני ולא אמין מערערת את גרסתו בעיני רבים מגוש עציון, בייחוד כשמול גרסתו של שרון עומד ראש מועצה הנתפס כאמין.

הרב שרלו, חבר פורום תקנה וממקימיו, אמר בתכנית כי הוא אינו מעורב בפרשה ולא מכיר את פרטיה. "ברמה העקרונית פורום תקנה הוקם בתחושה שבאמת יש תפיסות מעוותות על קידוש השם וחילול השם, על יחס לנפגעים ונפגעות. אני חושב שמתלוננת שאזרה אומץ להתלונן צריכה לקבל את כל הגיבוי והתמיכה מול בעלי השררה, זה בדיוק התפקיד שלנו כרבנים, זה בדיוק התפקיד שלנו כחברי פורום תקנה לעמוד מול בעלי השררה ולא לאפשר שום ניצול".

הרב שרלו הוסיף "אני מתחייב באופן אישי וגם במישור של פורום תקנה, לעמוד תמיד לצד הצודק. לא להירתע לא משררה ולא ממשוא פנים. ככה צריך לנהוג- תמיד לעמוד לצד מי שצודק, ובדרך כלל החלש הוא זה שצריך את התמיכה הזו".

הרב שרלו נשאל האם לדעתו דוידי פרל יכול להמשיך לכהן בתפקידו כראש המועצה בגוש עציון. הרב ענה כי במידה והעובדות שהתפרסמו נכונות אז פרל לא יוכל להמשיך בתפקידו. "אני לא יודע מה העובדות. אם ראש מועצה פגע בבחורה זה כבר לא עניין שמתחולל רק בין שניהם, זה עניין ציבורי".