גוש עציון: מטיילים מצאו עצמות מתקופת בית שני

מספר צעירים שטיילו סמוך לקיבוץ ראש צורים מצאו עצמות וגולגולת אדם במערה. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בעצמות מתקופת בית שני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/04/14 02:11 כ בניסן התשעד

גוש עציון: מטיילים מצאו עצמות מתקופת בית שני
דוברות משטרת שי, צילום: דוברות משטרת שי

מספר צעירים שטיילו היום סמוך לראש צורים שבגוש עציון גילו עצמות וגולגולת אדם במערה, כך הודיע היום (ש') דובר משטרת ש"י. המטיילים התקשרו למוקד 100 של משטרת מחוז ש"י ודיווחו להם על הממצאים. שוטרי הסיור שהגיעו הזמינו את אנשי רשות העתיקות ומבדיקה ראשונית עולה שככל הנראה מדובר בעצמות מתקופת בית שני והטיפול בהם הועבר לרשות העתיקות.

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון מסר לסוכנות תצפית בעקבות הגילוי: "מדובר בתגלית מעניינת ולכאורה חשובה ביותר מבחינה היסטורית אשר עשויה להוסיף אור על העדויות הקיימות כבר באשר לחיים יהודיים באזור זה לפני אלפי שנים".

עוד הוסיף פרל: "ראוי שנמתין לקביעה חד משמעיות של הממצאים שהתגלו היום אך אם אכן ייקבע שמדובר בממצאים המוכיחים נוכחות יהודית קדומה באזור גוש עציון זהו חיזוק נוסף ומשמעותי לכך שחיינו כאן באזור גוש עציון מהווים חוליה בשרשרת הדורות של עם ישראל, על אם הדרך הלא היא דרך האבות בציר המקשר את חברון לירושלים ומשם עולה לבית אל ואל גב ההר והעיר שכם".

יש לציין כי באזור מערב גוש עציון ובית ג'וברין התגלו לא פעם ממצאים מתקופת בית שני, ומרד בר כוכבא. עתיקות המשקפות את ההיסטוריה היהודית הקבועה והרציפה בשטח.

(צילום: דוברות משטרת שי)