גוש הימין שמר על כוחו, החרדים צנחו

הכותרות דיווחו על ניצחון לגוש הימין אך בפועל המספרים מלמדים על ירידה בגוש הימין חרדים בעיקר בשל הירידה בכוחה של ש"ס ב-4 מנדטים מה שמצריך הישענות על כוחו של כחלון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/03/15 10:55 כז באדר התשעה

גוש הימין שמר על כוחו, החרדים צנחו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הכותרות סיפרו כי העם בחר ימין והציגו את זה כניצחון הימין, אך אם מסתכלים על המספרים היבשים למדים דווקא על ירידה קלה במחנה הימין-חרדים מבחינת מספר המנדטים. בכנסת ה-19 היה לגוש הימין בכנסת 43 מנדטים ויחד עם המפלגות החרדיות - 18 מנדטים נוספים, סה"כ 61 מנדטים, כלומר היה ניתן להקים ממשלה צרה עם החרדים.

בכנסת ה-20 על פי תוצאות האמת הידועות עד כה טרם פרסום קולות החיילים יש לגוש הימין 44 מנדטים ואילו החרדים הינם 14 מנדטים בלבד, סה"כ 58 מנדטים בלבד, כלומר ירידה של 3 מנדטים במחנה הימין החרדים. כלומר, הפער נוצר בשל הירידה המשמעותית בכוחה של ש"ס מ-11 מנדטים ל-7 בלבד.

זאת בהנחה, שהיחס למפלגת 'כולנו' של כחלון היא של מפלגת מרכז ולא של מפלגת ימין למרות שדי ברור לכולם שכחלון שהגיע מהליכוד יבחר בסופו של דבר להיות חלק ממפלגת הימין וכך יתווספו לה 10 מנדטים נוספים שייצרו ממשלה יציבה עם 68 מנדטים. הבוקר הצהיר כחלון שילך יחד עם נתניהו בממשלה החדשה שתוקם, אך עדיין לא ברור כיצד ינהג בנושאים המדיניים. תוצאות הבחירות הפכו את כחלון ללשון המאזניים של הממשלה ונתניהו יצטרך לתת לו את כל מבוקשו אם הוא ירצה להימנע ממשלת אחדות יחד עם הרצוג.

השוני המשמעותי בין הכנסת ה-19 לתוצאות הבחירות החדשות, הוא כוחה של מפלגת יש עתיד שצנח משמעותית בבחירות הנוכחיות. בבחירות הקודמות קיבלו לפיד וחבורתו 19 מנדטים שהיוו כוח משמעותי ואלצו את נתניהו לחבור אליו בדרך לממשלה חסרת יציבות. הפעם קיבל לפיד 11 מנדטים בלבד שככל הנראה יותירו אותו מחוץ לקואליציה.



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן