גורמים דתיים בקואליציה זועמים: לשכת רה"מ חיללה שבת

גורמים בכירים דתיים בקואליציה זועמים על לשכת ראש הממשלה בשל חילול שבת, זאת מפני שהפיצה את נאומו של נתניהו מועידת האו"ם – לאחר כניסת השבת

חדשות כיפה אורי פולק 25/09/11 18:21 כו באלול התשעא

גורמים דתיים בקואליציה זועמים: לשכת רה"מ חיללה שבת
ארכיון : הבית הלבן, צילום: ארכיון : הבית הלבן

כנראה שלא כולם מרוצים מנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת האו"ם שהתקיימה ביום שישי האחרון. גורמים דתיים בכירים בקואליציה הביעו היום (א') זעם על לשכת ראש הממשלה, זאת מפני שהפיצה את נאומו של נתניהו לכלל אמצעי התקשורת, לאחר כניסת השבת.

מערך ההסברה של ראש הממשלה הפיץ לכלל תיבות הדואר האלקטרוני של שרי הממשלה שתי הודעות ובהן נאומו המלא של ראש הממשלה נתניהו, בעברית ובאנגלית. הנאום באנגלית נשלח בליל שישי ואילו הנוסח העברית שוגר לתיבות המייל בשבת בבוקר.

בשל הפעילות בשבת הביעו גורמים דתיים ביקורת על לשכת ראש הממשלה, אשר פעלה בנושא שלא מתוך פיקוח נפש. "מדוע צריכה הממשלה לעבוד בליל שבת? למה היה צריך לשלוח את נאום ראש הממשלה ואת תרגומו לכלל השרים? מדובר בחוסר רגישות משווע", אמרו חברי הקואליציה הדתיים לעיתון "גלובס". "לא ממש מדובר פה בפיקוח נפש. אם אחד מהשרים היה אמור להתראיין היה אפשר להעביר לו את החומר באופן אישי. אם כך מתעלמים מערכים מה יהיה על המשא ומתן?", הוסיפו.

הגורמים טענו כי "אם מערך ההסברה של ראש הממשלה מפיץ בארץ את הנאום בשבת יש בזה כדי להעביר מסר חד כי בנסיבות מסוימות יש ערכים שאפשר לוותר עליהם. מוטב ללשכת ראש הממשלה ולמערך ההברה לבצע ניעור ערכי דחוף במיוחד".