גורמים ברבנות: לא הגיוני ששר הדתות יכתיב לרבנים הראשיים את זהות המנכ"ל

בשבוע שעבר נחשף בכיפה כי הרב אלי בן דהן מבקש להאריך כהונת המנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית. גורמים ברבנות: העיכוב בגלל חוסר הסכמה בין הרבנים הראשיים לשר הדתות בנט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/14 09:35 כח באב התשעד

גורמים ברבנות: לא הגיוני ששר הדתות יכתיב לרבנים הראשיים את זהות המנכ"ל
יחצ, צילום: יחצ

מדוע אין עדיין מנכ"ל קבוע לרבנות הראשית? כרגיל, ויכוחים פוליטיים. בשבוע שעבר נחשף ב'כיפה' מכתב אותו שלח סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן למבקר שירות המדינה משה דיין, בבקשה להאריך כהונתו של מנכ"ל משרדו, כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית. גורמים במשרד לשירותי דת טענו כי הסיבה לעיכוב המתמשך הינו סכסוך בין הרבנים הראשיים, אך האם הדבר כך?

גורמים בכירים ברבנות הראשית מגיבים בזעם לטענות ומאשימים את שר הדתות נפתלי בנט בניסיון להכתיב מועמד משלו לרבנות. “העיקרון ששר הדתות יכתיב לרבנים הראשיים את המנכ"ל לא מקובל עליהם", אומרים הגורמים.

מאז יוני 2014 אין מנכ"ל קבוע לרבנות הראשית, כשלאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם עודד וינר, משמש בתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט. בחודשים האחרונים מנסים ברבנות ובמשרד לשירותי דת לגבש מועמד מתאים, כשעל השולחן עומדים מספר אפשרויות ביניהם הרב ד"ר דורון דנינו ורון שכנר. על פי הגורמים ברבנות הראשית רון שכנר מקובל על כל הצדדים.

לפני מספר חודשים פורסם כי נעשה ניסיון למנות את מנכ"ל ארגון רבני בית הלל הרב רונן נויבריט לתפקיד אך הדבר נבלם על ידי הרבנות הראשית, כפי הנראה בשל תדמיתו הליברלית. כעת, מנסים ברבנות הראשית למנות אדם מתאים. העיכוב כרגע נעשה בשל אי הסכמה על מועמד מתאים.